زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

این روزها به شدت گرفتار هستم و اصلا حواسم به این نبود که دیروز نتایج دکتری اعلام شده. به همین دلیل با یک روز تاخیر این مطلب رو برای شما قرار می‌دم که داوطلبان دکتری امسال به گفت و گو بپردازند. با توجه به این‌که تمامی مطالب چند ماه قبل مربوط به نتایج اولیه از بین رفته، از دوستان درخواست دارم تا رتبه و دانشگاه پذیرفته شده و هر اطلاعات دیگه که فکر می‌کنید رو برای همه بنویسند.

نتیجه دکتری 94 هم اومد . . .

 

چه رتبه‌ای؟

 

چه دانشگاهی؟

 

۱۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۹
سید محمد مهدی مقدس

چندین ماه بود هیچ کتابی رو به اشتراک نگذاشته بودم. اما یکی دو هفته پیش به طور اتفاقی به کتابی برخوردم که توجه‌ام رو به خودش جلب کرد که گرامر انگلیسی رو با رویکرد دستور شناختی بررسی کرده. شاید یادگیری گرامر انگلیسی با رویکرد شناختی بتونه تا حدی یادگیری زبان‌آموزان و خود ما رو آسون‌تر و ما رو کمی از شیوه‌های متداول آموختن گرامر جدا کنه. متن زیر بریده‌هایی از مقدمه کتاب به زبان خودم هست:

این کتاب درس‌نامه‌ایه که هدفش آشنایی دانشجویان زبان و زبان‌شناسی با دستاوردهای تازه پژوهشی در دیدگاه شناختی هست. در این کتاب سعی بر اینه تا کاربرد دستور شناختی رو برای درک بهتر گرامر انگلیسی نشون بده. دستور قدیمی یا سنتی بیشتر روی صورت‌ها، ساختارها و قواع متمرکز هست اما در رویکرد دستور شناختی زبان ابزاری برای مفهوم‌سازی و در نتیجه معنی‌داری زبان به حساب میاد، پس دانش‌آموزان و دانشجویان وارد حوزه جدید و جذابی از تجربه انسان می‌شن.

 

Cognitive English Grammar (4.4 MB)

 

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۵
سید محمد مهدی مقدس

چند روز پیش نوشته‌ای جالب در خبرگزاری ایبنا از استاد کزازی منتشر شد که در این‌جا برای شما به اشتراک می‌گذارم:

 

میرجلال‌الدین کزازی: چند روزی است که در باغی در نزدیکی‌های تهران به دور از هیاهو و آلودگی شهرهای بزرگ به سر می‌برم. اینجا زمینه‌ای فراهم شده است که پس از چندی خاموشی، طبع به سرودن بیآغازم.
 
دستاورد این سرودن‌ها غزلی است 15 بیتی و چندین چارانه(رباعی) و سپس درپیوسته‌ای بلند در چند 10 بیت که هنوز هم نامی برایشان ننهاده‌ام. به هر روی این رخداد ادبی و فرهنگی در این روزها برایم روی داده‌اند.
 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۴
سید محمد مهدی مقدس

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۰
سید محمد مهدی مقدس

بیش از دو ماه و نیم منتظر موندم تا بتونم مطلبی برای نتایج اولیه ارشد 94 قرار بدم!

ایرادی که در بلاگفا پیدا شد باعث شد این موقع تابستون این مطلب رو به اشتراک بگذارم!

از این حرف‌ها گذشته . . .

چه رتبه‌ای آوردید . . .

و

چه درصدهایی؟

امیدوارم داوطلبان ارشد امسال در این روزها خواننده وبلاگ ما باشند . . .

 

در این‌جا فایل اکسلی رو قرار می‌دم که سال گذشته یکی از خوانندگان وبلاگ زحمت تهیه اون رو کشیده بودند. با استفاده از این فایل تا حدی می‌تونید پیش‌بینی کنید که چه دانشگاه‌هایی امکان پذیرفته شدن دارید.

 

دریافت فایل اکسل نتایج نهایی آزمون ارشد سال 93

 

۲۵۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۸
سید محمد مهدی مقدس