زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

باز هم سفر

شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ب.ظ

حس عجیبی هست که در روز تولدمون اصلا تو کشور خودمون نباشیم. شاید این از اون نوع اتفاقاتی باشه که فقط یک بار در زندگی بعضی از ما رخ بده. مثل چند ماه قبل دوباره به دلیل سفر کاری به زادگاه فردیناد دو سوسور سفر کردم و تا اوایل مهر اینجا هستم. امیدوارم داوطلبانی که در آزمون ارشد و دکتری امسال موفق شدند در دانشگاه‌های خوبی پذیرفته شدند، با انرژی کار خودشون رو شروع کنند و همیشه در مسیر درست گام بردارند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۱
سید محمد مهدی مقدس

نظرات  (۱۵)

همیشه به سفر
مگه کارتون چی هست؟
خوش بگذره...
هرجا رو میخونم یه سری کتاب مشترک برای کنکور هست ولی توی بعضی کتابا منابع متفاوته. میشه  یه لینک از پستی که منابع رو توش معرفی کردید بهم بدید؟
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۹ سید محمد مهدی مقدس
سلام. ممنونم از لطف شما.

البته اینجا کمی کارها فشرده هست و حتی فرصت استراحت هم کم داریم. کار من در حوزه ترجمه و روابط بین الملل هست.
تولدتون مبارک.. همیشه شاد باشید 😊
از اونجایی که سوالات زبان شناسی به زبان فارسی هستند در کنکور ارشد، به نظرتون ترجمه کتاب جورج یول رو بخونیم بهتره یا خود اورجینالش رو؟
سلام
جناب مقدس منم خیلی ترجمه رو دوست دارم و مترجمی رو.اما زبانم تعریفی نداره.چیکار کنم؟

۰۱ مهر ۹۴ ، ۰۳:۵۰ سید محمد مهدی مقدس
سلام. از همه شما ممنونم. خوشبختانه روزهای سخت من تموم شد و به زودی باز میگردم. 

کتاب یول رو بهتره اصلش رو بخونید. چون این طوری با اصطلاحات انگلیسی آشنایی پیدا می‌کنید.

به هر حال اگر به ترجمه علاقه مند هستید، باید زبان خودتون رو تقویت کنید. برای این کار شما می‌تونید از کتاب‌های آموزشی مختلف زبان استفاده کنید. کتاب‌های مختلفی که گرامر، لغت، اصطلاحات، درک مطلب، و خیلی چیزهای دیگه رو آموزش می‌دند.
سلام آقای مقدس.بچه های ارشد دیگه نمیاند توی وبلاگ؟چون ما به کمکهاشون نیاز داریم اما انگار دیگه پاسخ نمیدند.ممنون
اقای مقدس ی سوال نحو.توی نظریه ی تتا کدوم نقش های معنایی اجباری و کدوم اختیاری هستند؟ کتابی که با ما کار میشهg b theory هگمن 
هست
سلام.لطفا منابع و خلاصه دروس را برای ارشد زبانشناسی بذارید.ممنونم.
سلام
ممنونم.
سلام بر همگی

برای نقشهای تتا می‌تونید به کتاب دکتر دبیرمقدم فصلی که مربوط به حاکمیت و مرجع‌گزینی هست مراجعه کنید. شاید توضیحات اون کتاب بتونه کمک‌تون کنه.

منظور شما آزمون ارشد هست یا مقطع ارشد زبان‌شناسی؟ اگر منظورتون مورد اول هست باید گفت که در وبلاگ قبل تعدادی منابع آزمون ارشد به صورت خلاصه قرار داده شده.
بنده دانشجوی ارشد زبانشناسی هستم‌امسال قبول شدم استاد.باهنر کرمان
سلام بر دوستان و اساتید. میتونید راهنمایی کنید برا درس کاربردشناسی کنکور دکترا کتاب کاربردشناسی جورج یول کافیه یا منبع دیگه ای هم بخونیم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی