زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

امروز

نتیجه‌ی معرفی‌شدگان

به مصاحبه‌ی دکتری دانشگاه‌ها

اعلام می‌شه !

 

با چه رتبه‌ای

به چه دانشگاه‌هایی

معرفی شدید ؟

 

 

این آخرین مطلبی بود که در وبلاگ قبلی قرار دادم و بعد همه وبلاگ نابود شد. لطفا داوطلبان آزمون دکتری امسال دوباره رتبه و دانشگاه‌هایی رو که برای مصاحبه معرفی شدند در بخش نظرات بنویسند.

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۵
سید محمد مهدی مقدس

در این نوشته، مطلبی رو از سایت انسان‌شناسی و فرهنگ، نوشته‌ی خانم لیلا اردبیلی تقدیم‌تون می‌کنم که درباره‌ی شعر از نظر رومن یاکوبسن هست. حتما می‌دونید که رومن یاکوبسن، زبان‌شناس روسی تبار بود که آثار او در زبان‌شناسی بسیار تاثیرگذار بود. او تحت تاثیر افکار سوسور و تروبتسکوی، به بررسی ساختاری زبان می‌پرداخت و بزرگانی مانند لوی استراوس، بارت، گرینبرگ، هایمز، لاکان، ریکور، و حتی موریس هله به نوعی از نظرات او بهره بردند. در بخش ادامه‌ی مطلب می‌تونید مقاله رو بخونید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۳۸
سید محمد مهدی مقدس

دو ساله که مطالبی درباره‌ی نحوه‌ی انجام مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه‌های مختلف در وبلاگ قرار می‌دم. امسال هم مثل همیشه، داوطلبان پذیرفته شده مشتاق‌اند تا در این باره مطالبی بدونند. هر چند که می‌دونم خیلی‌ها از طریق دوستان خودشون اطلاعات زیادی دریافت کردند و شاید این مطلب چیز جدیدی برای گفتن نداشته باشه. من هم که متاسفانه مدت زیادی از درس دور افتادم و احساس می‌کنم اطلاعات‌ام شاید چندان به روز نباشه و فکر می‌کنم تازگی‌ها نمی‌تونم به اندازه‌ی قبل کار مهمی انجام بدم! اما در هر صورت، هنوز هم با اعلام نتایج ارشد و دکتری مشتاق دیدن نظرات شما هستم.

خلاصه این‌که دوستانی که از مصاحبه‌های سال‌های قبل تجربه‌ای دارند، درخواست دارم تا اون رو در اختیار همگی داوطلبان سال 94 قرار بدند تا کمک بزرگی در حق دوستان خودتون انجام داده باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۰۴
سید محمد مهدی مقدس