زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

ویرایش دوم کتاب خوب دکتر گلناز مدرسی که گاهی منبع آزمون دکتری به حساب میاد، به چاپ رسیده و در اختیار دانشجویان زبان‌شناسی و علاقه‌مندان به این رشته قرار گرفته. شرح کوتاهی از این کتاب رو از سایت سمت در ادامه قرار می‌دم:

 

شرح:

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد به ‌عنوان منبع اصلی درس «آواشناسی عمومی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه‌ بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.

 

چکیده:

آواشناسی علم بررسی آواهای زبانی است از سه دیدگاه تولیدی، آکوستیکی و شنیداری. آواشناسی پایه واج‌شناسی است و در دیگر حوزه‌های زبان‌شناسی همچون زبان‌شناسی تاریخی ـ تطبیقی، گویش‌شناسی، زبان‌شناسی رایانه‌ای، زبان‌شناسی کاربردی و زبان‌شناسی بالینی کاربرد دارد. در این کتاب با اصول آوانگاری، مباحث اصلی آواشناسی تولیدی و مباحث کلی آواشناسی آکوستیکی و آواشناسی شنیداری آشنا می‌شویم. بخشی از کتاب حاضر نیز به واحدهای زبانی هجا و عناصر زبر زنجیری یعنی کشش، مکث، تکیه، نواخت و آهنگ اختصاص یافته است. مخاطب اصلی این کتاب دانشجویان کارشناسی ارشد زبان‌شناسی و رشته‌های مرتبط هستند، اما سعی شده است کتاب به زبانی ساده نگاشته شود تا برای همه علاقه‌مندان به مباحث آواشناسی سودمند باشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۶
سید محمد مهدی مقدس

نتایج اولیه‌ی آزمون دکتری 94 امروز اعلام می‌شه . . .

 

چه رتبه‌ای آوردید؟ چه دانشگاه‌هایی رو انتخاب خواهید کرد؟

  

و این‌که فکر می‌کنید کجا قبول می‌شید؟

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۰۱
سید محمد مهدی مقدس

در این مطلب، دفترچه‌های سوالات آزمون دکتری سال 94 رو به اشتراک گذاشتم که نه فقط رشته‌ی زبان‌شناسی، بلکه رشته‌های مجموعه‌ی زبان انگلیسی رو هم در بر می‌گیره. لازم به ذکره که هر لینک دانلود، هر دو دفترچه‌ی عمومی و اختصاصی رو شامل می‌شه. امیدوارم بتونید به خوبی با استفاده از سوالات و تجزیه و تحلیل دقیق اون ها، در آزمون های سال های آینده به موفقیت برسید.

 

آزمون دکتری زبان‌شناسی سال 94

آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی سال 94

آزمون دکتری ترجمه سال 94

آزمون دکتری ادبیات انگلیسی سال 94

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۲
سید محمد مهدی مقدس