زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

حس عجیبی هست که در روز تولدمون اصلا تو کشور خودمون نباشیم. شاید این از اون نوع اتفاقاتی باشه که فقط یک بار در زندگی بعضی از ما رخ بده. مثل چند ماه قبل دوباره به دلیل سفر کاری به زادگاه فردیناد دو سوسور سفر کردم و تا اوایل مهر اینجا هستم. امیدوارم داوطلبانی که در آزمون ارشد و دکتری امسال موفق شدند در دانشگاه‌های خوبی پذیرفته شدند، با انرژی کار خودشون رو شروع کنند و همیشه در مسیر درست گام بردارند.

 

 

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۹
سید محمد مهدی مقدس

ادوارد سپیر یکی از شهیرترین زبان‌شناسان و مردم‌شناسان آمریکایی هست که همه شما با نظریات‌اش آشنا هستید. او کتابی داره با عنوان «زبان» که در سال 1921 منتشر شده و نه تنها درباره زبان بلکه درباره رابطه زبان با تفکر و فرهنگ و نژاد و غیره هست. این اثر سپیر از کلاسیک‌ترین آثار زبان‌شناسی به حساب میاد و شاید بد نباشه همه ما اون رو در اختیار داشته باشیم. تا حالا همگی با واسطه دیگر زبان‌شناسان با طرز فکر سپیر آشنا شدیم، حالا شاید بد نباشه مستقیما با خوندن نوشته او، بیشتر و دقیق‌تر با نظریات‌اش آشنایی پیدا کنیم.

 

Edward Sapir Language An Introduction to the Study of Speech (839 KB)

 

 

کتاب «زبان» از ادوارد سپیر

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۹
سید محمد مهدی مقدس

نتایج ارشد 94 چند ساعت دیگه اعلام می‌شه

 

درصد درس‌ها

رتبه

و

دانشگاه پذیرفته شده

 

رو برای همه می‌گید؟

 

 

۱۷۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۵۵
سید محمد مهدی مقدس
 
مراسم رونمایی از جشن‌نامه دکتر کورش صفوی 
 
چهارشنبه11 شهریور 1394 ساعت 18
 
نخستین همایش ملی زبان‌شناسی نقشگرا
 
همدان، دانشگاه بوعلی سینا ، دانشکده علوم انسانی ، سالن چیت‌سازیان 
 
برای دریافت کلیپ معرفی این مراسم ، لینک زیر رو کلیک کنید
 
 
 
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۳
سید محمد مهدی مقدس