زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

نتایج نهایی دکتری 94

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

این روزها به شدت گرفتار هستم و اصلا حواسم به این نبود که دیروز نتایج دکتری اعلام شده. به همین دلیل با یک روز تاخیر این مطلب رو برای شما قرار می‌دم که داوطلبان دکتری امسال به گفت و گو بپردازند. با توجه به این‌که تمامی مطالب چند ماه قبل مربوط به نتایج اولیه از بین رفته، از دوستان درخواست دارم تا رتبه و دانشگاه پذیرفته شده و هر اطلاعات دیگه که فکر می‌کنید رو برای همه بنویسند.

نتیجه دکتری 94 هم اومد . . .

 

چه رتبه‌ای؟

 

چه دانشگاهی؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
سید محمد مهدی مقدس

آزمون دکتری 94

نظرات  (۱۲۵)

رتبه های 1 تا 4 که دانشگاه تهران قبول شدن.

رتبه 5 فردوسی مشهد بود فک کنم. 

رتبه 6 همدان قبول شده

رتبه 7 و 17 علامه

من خودمم رتبه 14 بودم که جایی قبول نشدم
من با 16 شیراز
راستی علامه دیگه کیا قبول شدند
رتبه 26 کجا قبول شدن
سسسسسسسسسسسلااااااااااام چرا موقع اعلام نتایج دوستان رتبه شونو به ندرت میگن.....
کسی از دوستان در مورد زبان شناسی زیستی کتابی به صورت الکترونیکی داره به من بده لطفا؟
سلام اگر افراد قبول شده لطف کنن و رتبه و تعداد کار پژوهشی رو هم بگن خیلی ممنون میشیم و کمک بزرگی واسه سال آینده است!

از کسانی هم که دانشگاهای شهرستانها قبول شدند همین خواهش رو دارم. چون ما هیچ دسترسی حضوری به دانشجوهای شهرستان نداریم و اگر اطلاعات رو در اختیار ما بذارن یک دنیا لطف میکنن! با تشکر از همه و آرزوی موفقیت همه!
سلام دوستان. میدونید چه رتبه هایی شهید بهشتی قبول شدن؟
سلام دوستان. میدونید چه رتبه هایی شهید بهشتی قبول شدن؟
سلام دوستان من با رتبه 43با معدل موثر 18.64 . سه تا مقاله کنفراسی اصفهان قبول شدم
تبریک به دوستانی که قبول شدند.مگه فردوسی هم دکترا داره.میشه کمی توضیح بدین؟دکترای زبانشناسیه؟
به هستی:
بله دکتری زبانشناسی همگانی داره فردوسی..
با تبریک به قبولشدگان! شیراز از کی زبانشناسی دکتری آورده؟ کسانی که شیراز قبول شدند رتبه هاشون چند بوده؟ کسایی که مشهد قبول شدند چی؟ 
به زینب : بله شیراز سال دومیه که دکتری آورده به همراه بهشتی تهران اگه اشتباه نکنم. از رتبه ها ی شیراز و مشهد اطلاعی ندارم
منم با رتبه 52 علامه قبول شدم. تعجب می کنید؟ حق دارید.
سه تا مقاله داشتم و توی مصاحبه واقعا خوش درخشیدم :)
منم با رتبه ۱۸ از دانشگاه تهران هیچ جا قبول نشدم طرح پژوهشی داشتم اما امتیاز نگرفت.مقاله نداشتم متاسفانه!!!!!
از رتبه 11 چه خبر؟ ایشونم علامه قبول شدن؟
رتبه 32 چطور؟ ایشون کجا قبول شدن
ببخشید برای کنکور دکتری زبانشناسی برای زبان چی باید بخونیم لعت و گرامر؟؟؟
کتابه های تافل خوبه واسه گرامر، اما برای واژگان واقعا نمیشه کتاب خاصی رو مشخص کرد به نظر من
به ح ا
مبارک باشه
ارشدتون کجا بودین؟
آقا یا خانم ح ا
علامه که 52 رو به مصاحبه دعوت نکرده بود
شوخی قشنگی بود
سلام. من سوگا هستم از خوانندگان و دوستان مجازی آقای سرکشیک زاده ی عزیز. (نویسنده وبلاگ)
دانشجوی ترم آخر زبانشناسی علامه. و روز مصاحبه ادنجا بودم و با اکثر دوستان صحبت کردم و آشنا شدم.
یکی از کامنتهارو دیدم و واقعا نتونستم عکس العملی نشون ندم
خانم یا آقای ح. ا چرا انقدر فرافکنی میکنید.
چرا ذهن داوطلبین سال آینده رو مشوش میکنید؟
 اصلا رتبه ی 52 دعوت شده بود به مصاحبه؟؟
لطفا بیاین فامیل شریفتون و درصدهاتون و (طی روزهای آتی) امتیازهای مصاحبه بقیه دانشگاهها رو بگید. 

اخه میگفتن  لغات gre خوبه ولی یکم برام سنگین بود میخواستم بدونم حتما ازین لغات میاد یا نه
اکثر لغت های امسال از gre بود
آقای jacob سوابق پژوهشی خاصی هم داشتید؟
سلام، 
خانم/آقای صادقی
شما با رتبه 14 چطور جایی قبول نشدید؟!
مگه کدوم دانشگاه ها رو زده بودین؟ مصاحبه ها خوب نبود یا رزومه؟
سپاس.
سلام آقای مقدس گرانقدر.از حضورشما و دوستان سوالی دارم.قصد نگارش مقاله زبان یا زبانشناسی آی اس آی را دارم و خیلی هم ضروریه اما متاسفانه هیچگونه شناختی نسبت به این موضوع ندارم لطف می کنید شما و دوستان محترم راهنمایی کنید چه کارهایی باید انجام بدم و از کجا شروع کنم؟تشکر بسیار
سلام‌.ببخشید تو حوزه عصب شناسی و ارتباط مغز و زبان شناسی توی ایران دانشگاهی هست که کار کنه؟ممنون میشم کمک کنید
سلام.آقای مقدس برای فارغ التحصیلان ارشد زبان شناسی با معدل خوب از دانشگاه معتبر و داشتن مقاله چطور میتوان اپلای فرستاد برای دکترا؟به جز آمریکا کدام دانشگاه ها معتبرند و وزارت علوم تاییدشون میکنه؟تشکر
جناب شناس!

من دانشگاههای تهران، مدرس و علامه رو زده بودم. 

دانشگاه تهران که ظرفیتش 4 نفر بود، و رتبه های 1 تا 4 رو که همگی خیلی  عالی بودن گرفتن. علامه هم مصاحبه ام خیلی خوب بود ولی طاهراً مال بقیه بهتر بود. مدرس هم مصاحبه ام متوسط بود.  رزومه خاصی هم نداشتم. 

 
جناب رادمهر!

شما هیچگونه شناختی نسبت به زبان شناسی ندارید، اونوقت میخوایید درموردش مقاله آی اس آی بنویسید؟
خیلی از استادای این رشته مقاله آی اس آی نتونستن بنویسن، شما چطوری میخوایید بنویسید؟
سلام
من ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم و امسال هم برای ارشد زبانشناسی شرکت کردم که رتبه ارشدم شد 50 . به نظرتون اگه سال دیگه دکترا شرکت کنم قبول میشم توی مصاحبه با توجه به اینکه فقط یه مقاله در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارم؟
یا ارشد رو بخونم؟
و اگه ثبت نام نکنم برای ارشد امسال محروم میشم از ازمون دکترای امسال هم؟
شهید بهشتی.
به صادقی
بنده نگفتم شناختی درمورد زبانشناسی ندارم عرض کردم درخصوص نگارش مقاله آی اس آی و روند نگارش و چاپ اطلاعات کامل و جامعی ندارم.شاید خیلی از اساتید قصد خیلی کارهای خوب و مفید را نداشته باشند و به ما هیچ ربطی ندارد و ما باید خودمان باشیم به بهترین شکل.آنها شاید نیازی نداشته باشند.درمورد حوزه های مورد علاقه ام در زبانشناسی خداروشکر به اندازه کافی اطلاعات دارم و نیازمند اطلاعات بیشتر برای مقاله آی اس آی بودم.
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۶ حسام ------به رادمهر
سلام

مراجعه کنید به سایت مجلات آی اس آی  زبانشناسی - توی اون سایتها هم با روند و دستورالعمل نگارش آشنا میشید و هم با موضوعاتی که راجع بهش مقاله داده شده و کمو کیف کار دستتون میاد. 

در کل روند خاصی نداره و مثل سایر رشته ها است. شما مقالتون که حاضر شد براشون میفرستید و اونها میخونن اگر قرار باشه بپذیرن بهتون میگن که یک سری اصلاحات انجام بدید و مجددا براشون بفرستید. اگرم مورد پذیرششون نباشه بهتنون میگن و شما میتونید برای یه مجله دیگه بفرستید. 

آره استادا آی اس آی نمیدن چون اکثرا نیازی ندارند؛ و یا از توانشون خارجه ( کمبود زمان، دانش و ...) و یا دانشجوشون مقاله میده و اسم اونهارو هم میزنه! در کل خیلی دنبالش نیستن!

موفق باشید
به حسام
سلام حسام جان.از لطف و راهنمایی های ارزنده شما بسیار ممنونم.لطف کردید و بهترین ها را براتون آرزومندم.موفق و شاد باشید.
سلام. پژوهشکده علوم شناختى ، زبانشناسى شناختى میگیره که فکر میکنم کسى که به مطالعه زبان و مغز علاقه داشته باشه بتونه تو این رشته موفق باشه. ...من هم  دکترى زبانشناسى شناختى پژوهشکده قبول شدم ...رتبه هشت. ارشد دانشگاه تهران.  دوتا مقاله و چهارسال سابقه کار پژوهشى.
سلام فاطمه خانم.به شما تبریک می گم و امیدوارم پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نمایید.میتونم ایمیل جنابعالی را داشته باشم و در خصوص زبان شناسی از شما کمک بگیرم؟سپاسگزارم
 فاطمه جان تبریک میگم.ارشدتون رو همگانی خوندید؟میشه درمورد کارپژوهشی اطلاعاتی بدید که کجا میتوان کار پژوهشی انجام داد. من داوطلب ارشد هستم و میخوام رتبه عالی کسب کنم و کارهای کاربردی و پژوهشی انجام بدم.حقیقتش چون کارشناسی زبان دارم.زبان شناسی رو درحد دوران لیسانس و واحدهای مرتبط میشناسم اما علاقه مندم.
به فاطمه
فاطمه خانم شما ارشد هم زبانشناسی بودید؟؟؟بعید میدونم چون پژوهشکده رشته های پزشکی و غیره برای رشته زبانشناسی شناختی میگرفت تا جایی که من سراغ دارم ...یک سوال دیگه پژوهشکده غیرانتفاعی هستش؟؟
سلام
به دوستی  که پرسیده بودند تو حوزه عصب شناسی و ارتباط مغز و زبان شناسی توی ایران دانشگاهی هست که کار کنه؟
بله. خانم دکتر شهلارقیب دوست پست دکتری عصب شناسی و روانشناسی زبان هستند. ایشون عضو عیات علمی دانشگاه علامه اند.
میتونید از نزدیک ایشون رو ببینید بسیار خوشحال خواهند شد.

http://litd.atu.ac.ir/fa/contents/raghibdoust/%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8.%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA.html
جناب رادمهر!

معذرت میخوام، منظورتون رو درست متوجه نشده بودم.
به صادقی
سلام.خواهش می کنم و عذرخواهی می کنم.از محبتتون هم سپاس

سلام، من امسال برای اولین بار در کنکور دکتری شرکت کردم و  و در مصاحبه رد شدم و شاید دیگر هرگز شرکت نکنم. چتون در این که ممکن است قبول بشوم برای همیشه دچار تردید شدم.

البته نه به خاطر این که قبول نشدم بلکه برای این که...

من  وقتی شرکت کردم که هنوز دانشجوی ارشد بودم. من با معدل 19 و پنج مقاله ی کنفرانسی در مصاحبه شرکت کردم. اما  حد نصاب لازم را در مصاحبه کسب نکردم...

می گویند آزمون  کتبی چند ساعته نمی تواند وضع علمی کسی را به درستی نمایان کند... اما آیا مصاحبه ی 10 دقیقه ای می تواند؟

اگر بحث در تستی بودن آزمون است آیا نمی توانند مرحله ی دوم را تشریحی کنند؟

من با مصاحبه هم مخالف نیستم اما در یک جامعه ی سالم. نه در جامعه ای که فساد و پارتی بازی و مادیگری و ظاهربینی و .... تامغز استخوان آدم ها نفوذ کرده است...

از سال بعد که همین آزمون کتبی هم نمایشی خواهد شد...

....

دکتری مبارک همون آقایان مدیر کل و رئیس و خواهرزاده و برادر زاده ی استادان و  کت و شلواری های اتوکشیده ی زبان باز و .....

ما تا اینجا توانستیم بخوانیم و کار خود را کردیم... از اینجا به بعد کار ما نیست.... در تمام عمرم حتی  یک نمره با تقلب نگرفتنم...

 

طبیعیه که هر استادی دانشجوی خوب خودش رو ترجیح بده به یک دانشجوی خوب یه دانشگاه دیگه.
شما هم اگه به جای جا خالی کردن رزومه تون رو قوی تر کنی -(مقاله کنفرانسی ارزش وزنی کمی داره نسبت به پژوهشی)- ممکن نیست بتونن دور بزنن شما رو.
بازم دوستان باسوادتر لطف میکنن نظر بدن.
به علی:

دوست عزیز، ما هم وقتی در آزمون دکتری شرکت کردیم دانشجو بودیم، و اتفاقا در آزمونی شرکت کردیم، که عمدا جهت ناکامی ما طراحی شده بود (دوستان دانشگاه تهران میدونن عرض بنده چیه) با رتبه 2 و تراز 8852. در آزمون کتبی دانشگاه تهران هم بالاترین نمره را کسب کردم، در مصاحبه تهران و تربیت مدرس هم خوب جواب دادم و هم دو مقاله علمی پژوهشی و یک مقاله کنفرانسی داشتم (معادل 9 مقاله کنفرانسی)، معدلم هم 18.74 بود. اما ...
در دانشگاه تهران فقط 8 نمره و در دانشگاه تربیت مدرس فقط نیم نمره بالاتر از حد نصاب لازم رو کسب کردم.

این ها رو نگفتم که با هم دعوا کنیم، گفتم که بدونی بالاتر از حد نصاب نیاوردن اصلا اتفاقی نیست که لازمه اش خورده شدن حق جنابعالی باشه، رتبه یک و دوش هم لب مرز حد نصاب نمره میارن.

شما هم به جای توهین به کسایی که قبول شدن، بهتره مثل بیشتر دوستانی که امسال قبول شدند و دفعه دوم و سوم و چندمشون بود که آزمون میدادند، دست از تلاش بر نداری و دفعات بعد جوری شرکت کنی که هیچ حق کشی و اجحافی نتونه شما رو از حقتون (اگر شایستگیشو دارید) محروم کنه.
به علی: تقلب نکردی برای نمره؟ منت سر ما گذاشتی بزرگوار! لطف کردی که تقلب نکردی، بیا و تقلب کن
ما که مدیر و مسئول و خواهر زاده و برادر زاده کسی نبودیم و اتفاقا با شلوار لی و آستین سه ربع رفتیم مصاحبه، فرصت حرف زدن هم بهمون ندادن که زبون بازی کنیم. با این حال به شخصه ترجیح میدم با پارتی دارها همکلاسی باشم تا تنبلهای دچار بیماری خودقربانی پنداری
تبریک می گم به همه دوستانی که قبول شدن
آقا/خانم بختیاری، پژوهشکده اتفاقا از رشته زبانشناسی، زبانشناسی شناختی می گیره  
به علی
به نظر من هم کم لطفی میکنید،  دوستانی که قبول شدند واقعا لیاقتش رو داشتن و واقعا مبارکشون باشه...ماها هم که قبول نشدیم به جای فرافکنی بهتره تلاش بیشتر کنیم تا سال بعد با رزومه قویتر وارد صحنه بشیم.
واقعا؟؟؟من پارسال بخشنامه ش رو خوندم ولی توی دفترچه انتخاب رشته نبود انگار؟؟؟ بعدش فکر کنم غیرانتفاعی باشه اگر اشتباه نکنم
به على
دوست عزیز من نمیدونم شرایط شما چه جورى بوده و متاسفم اگه در حقتون اجحاف شده! من براى اطلاع داوطلب ها کنکور دکترى که ممکنه بیان و نظر شما رو بخونن و از قبولى ناامید شن شرایط قبولی  خودم رو مى نویسم. 
من رتبه ى یک کنکور دکتری امسال با تراز٩٩٥٢ و معدل موثر ١٩/٥٢ و رتبه ى یک ارشد سال ٩٢ و ١٤ کنکور زبان ٨٨ بودم. یه مقاله کنفرانس بین الملل و مدرک زبان با بالاترین نمره داشتم. در نهایت هم در مجموع نمره آزمون و مصاحبه به عنوان نفر اول در دانشگاه تهران پذیرفته شدم. اصلا اعتقاد ندارم که دوستان عزیزم که در دانشگاه تهران پذیرفته نشدند کمتر از من شایسته قبولى بودند. حداقل در مورد دوست عزیزم خانم صادقى که از نزدیک میشناسمشون اعتقاد قلبى دارم که حداقل به اندازه ی بنده شایسته قبولى بودند. حرفى که دارم اینه که باور کنید کسایی که قبول شدند نورچشمى هیچ کسى نبودن! ممکنه شما به شیوه پذیرش انتقاد داشته باشی! ما هم داریم! اما این معنیش این نیست که به افرادى که با تلاش قبول شدند انگ بزنیم!
بله همینطوره...
 هرساله جمعی از دوستان خوبمون با رتبه های خوب قبول نمشین... مثلا پارسال پنج شش نفر از رتبه های زیر 40 حتی در دانشگاههای شهرستان (منجمله زاهدان) پذیرفته نشدن
دو سال گذشته رتبه 11، سه سال گذشته رتبه 6 قبول نشدن... البته همین افراد سالهای بعد در دانشگاههای خوب پذیرفته شدند...
در قبولی دکتری خیلی چیزا شرط هست... 
لطفا توهین و تحقیر رو کنار بذاریم. و با تلاش بیشتر و توکل بر خدا ادامه بدیم. من هم امیدوارم امسال فبول شم.

من توهین و تحقیر نمی کنم.، چون اصلا کار من نیست...

ناراحتی ام هم به خاطر قبول نشدن نیست، گفتم که...

فقط سوال دارم...

آیا یک مصاحبه ی 10 دقیقه اای ارزشش از یک آزمون چندساعته ی 100 سوالی یا 200 سوالی بیشتره؟

آیا وقتی که پای مصاحبه میشه خیلی از عوامل غیر از توان علمی دخیل نمیشه؟ خداییش، شما یک معلم... حتی اگه خیلی پاک و بی طرف وغرض و مرض باشید، دانشجوی خودتون با سابقه ای که از او در ذهن دارید با  یکی دیگه فرقی نمیکنه براتون؟ (نمیگم عامدانه، اما ناخودآگاه در قضاوتتون تاصیر نمیذاره...)

اون گردن کلفته، نمی دونم مدیر کل فلانجا یا قوم و خویش استاد نمی تونه تاثریگذار باشه؟

ظاهر طرف روتون تاثیر نمی گذاره؟

من به همه ی بچه هایی که قبول شدند تبریک میگم... می دونم که اون آدمایی که گفتم تو رشته ی ما نیستند...  اما طرفدار آزمون کتبی هستم... فرقی نمی کنه تستی باشه یا تشریحی...تو مصاحبه میگن  شخصیت طرف نمره داره، طرز حرف زدنش نمره داره،  طرز تعاملش نمره داره... اینا چی معنی داره؟

اومدیم و طرف لال بود، مرحوم دکتر عدالتیان بیکی از بزرکترین اخترفیزیکدان های زمان ما بود. لکنت زبان داشت شدید... پس ایشون باید قبول می کردند...

من تا جایی که می دونم تو جامعه ی ما اکثرا طرفدار این هستند که سهم آزمون بیشتر از مصاحبه باشه، چون خیالشون راحته که حقشون ضایع نمیشه...

من به هیچ کس توهین نکردم...

راستی بایید یک آمارگیری کنیم... کیا  از اول ابتدایی تاتا به حال تقلب نکردند حتی یک نمره.؟.. یادمون باشه به خودمون دروغ نگیم... نظرتون رو بگذارید.

بار دیگه به بچه هایی که قبول شدند تبریک میگم. 

به روش کار اعتراض دارم نه به نتیجه.

 

 

من قصدم انگ زدن به کسی نبود. منظورم این نبود که کسانی که - مثلاً امسال- قبول شدند شایسته نبودند، بلکه منظورم این بود که وقتی عوامل سلیقه ای فردی و  قاطی موضوع بشه، راه برای اعمال سلیقه هم باز میشه... فقط همین.

امسال خودم فکر می کردم که قبول نشوم. فکر نمی کنم اجحافی شده باشد. اما برای سال های بعدی  مطمئن نیستم اجحاف نشود...

من این را گفتم. دوستانی که خیلی به وضعیت علمی خودشان مطمئن هستند به خودشان نگیرند، منظورم شما نبودید. 

خانم میررضی عزیز!
شما لطف داری عزیزم. ممنون

آقای علی!
شما شاید قصد توهین نداشتین، ولی عملاً این کارو کردین. 
من حداقل درمورد قبولی های دانشگاه تهران با اطمینان میتونم بگم از بهترین دانشجوهایی هستند که زبانشناسی ایران به خودش دیده.

سلام دوستان
دقت کرده اید رشته زبانشناسی به شدت "خانم زده" شده است! نظرتان؟
سلام از دوستانی که دانشگاه تهران قبول شدن لطفا بگید رمز موفقیتتون چی بوده، چقدر درس خوندید و چه شرایطی داشتید :) با آرزوی موفقیت برای همه تون. 
بچه ها به نظرم یه کم دارین بدبینانه قضاوت می کنین به نظر منم علی قصذ توهین به کسی رو نداشت یه مسئله کلی رو گفت که من هم به عینه دارم می بینم و باهاش در تماسم. 
به بختیاری:
اتفاقا دولتی هست و خیلی هم سطحش بالاس و از بچه های پزشکی و زبانشناسی برمی دارن و واقعا بچه هایی که از زبانشناسی برمیدارن خیلی باید سطحشون بالا باشه تا بتونن قبول شن
به فاطمه هم تبریک میگم
سلام. ممکنه کسانی که علامه قبول شدند (رتبه های 7 و 10 و 17) بگن رزومه شون چطور بوده؟ چندتا مقاله و ...
مرسی
سمیه جان شما ارشد علامه آزفا خوندین؟؟؟
اگه بله میشه آدرس ایمیلتونو بدین من یه سوال داشتم

به سمیه

پژهشگاه علوم شناختی غیرانتفاعی است و نه روزانه. توی دفترچه هم نوشته


سلام - کسانی که با رتبه خوب و رزومه خوب قبول شدند حقشون بوده و کسی هم اعتراضی نداره.اگر این آدمهای باسواد و پر تلاش قبول نشن پس قبولی حق کیه؟؟

اما همه ما میدونیم کسانی "هستند" که رتبه چندان خوبی نداشتند و رزومشون هم خالی بوده و دانش چندانی هم نداشتند نسبت به رقیباشون اما متاسفانه روزانه قبول شدند توی دانشگاهای تهران یا شهرستان. و کسانی که از اونها بهتر بودند مجبور شدن شبانه؛ آزاد و یا پردیس بخونن یا اینکه سال بعد دوباره شرکت کنن. 

دانشگاها به جای مصاحبه پشت درهای بسته شفاف سازی کنند و بعد از مصاحبه نمرات و مدارک رو علنی منتشر کنند تا همه بدونن کسایی که اون روز مصاحبه شرکت کردند چه نمره ای گرفتند. آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است! اما میبینیم که خیلی چیزها جنبه سری (!) پیدا کرده و افرادی هستند که هیچ وقت درمورد رتبه و به ویژه پژوهش هاشون حرفی نمیزنند و نهایتا به این بسنده میکنند که بگن قبول شدند و همین!و میبینیم کسایی که با شایستگی قبول شدند علنی میانو رتبه ها و پژوهش هاشون رو میگن.


ما نباید عملکرد "همه" رو زیر سوال ببریم. خیلی از دوستامون با شایستگی قبول شدند و وقتی بهشون با انگشت اتهام اشاره میشه مسلما ناراحت میشند چون برای چیزی که به دست آوردند زحمت زیادی کشیدند. منظور ما اون کسایی هستند که زحمتی نکشیدندو جای افراد شایسته  رو گرفتند.


به نظر من باید این رو از سازمان سنجش و وزارت علوم و دانشگاه ها مطالبه کنیم که همه چیز رو به طور شفاف و علنی در اختیار همه قرار بدن.  این حق تک تک داوطلبینه که بدونن کسانی که قبول شدند چرا و چه رتبه و عملکردی داشتند. 


 




به سمیه خانم

عذر میخوام بچه های ارشد همگانی یا آزفا میتونند برند پژوهشگاه و با بچه های زبانشناسی و پزشکی باشند؟غیرانتفاعی یا روزانه؟ممنون
سلام خانم میررضی.تبریک میگم.ببخشید شما کارشناسی زبان رو که رتبه ۱۴شدید سال ۸۸رشته زبانشناسی بودید؟و اینکه من میخوام ارشد بدم و به خاطر سنم که محدودیت داره ناراحتم.میخوام رتبه عالی کسب کنم و مقاله و پژوهش کار کنم.به نظرشما برای آینده من این محدودیت سنی مشکلی پیش نمیاره؟واقعا نگرانم.ممنونم...
سوالمو مجدد تکرار میکنم. ممکنه لطفا قبولی های علامه بگن چند تا مقاله داشتن؟؟
ممنون

 خانم میررضی و صادقی میتونم ازتون بپرسم با وضعیت تحصیلی و دانشگاهی ایده آل از بازارکاری زبانشناسی راضی هستید؟منظورم اینه که مثلا اگر من هم چنین وضعیت عالی کسب کنم میتونم برای تدریس دانشگاهی و موسساتی و...امیدوار باشم؟و اینکه به نظرشما آزفا میتونه برای تدریس کمک کننده باشه یا همگانی؟چون هردو را دوست دارم و تدریس را خیلی دوست دارم و البته پژوهش در کنار تدریس.

از خانم میررضی و صادقی و آقای نصری و دوستان دیگه خواهشمندم که آدرس الکترونیکیشون رو توی صفحه بذارند تا ازشون کمک بگیریم.ممنونم
دوستان من دارم برای ارشد آماده میشم.علاقه فراوانی به حوزه ارتباط زبان و مغز دارم.در این مورد مطالعاتی داشته و پژوهش هایی هم انجام دادم که دوست دارم در قالب مقاله کارکنم.یکی از دوستان خانم دکتر رقیب دوست را معرفی کردند و ممنونم از این دوستمون.از دوستان کسی هست که توی این حوزه ارشد کار کرده باشه و به من کمک کنه؟دوستان پژوهشکده را معرفی کردند که هرکسی یک چیزی میگه.یکی میگه غیرانتفاعیه و یکی میگه روزانه است.یکی میگه بچه های پزشکی را میگیره و دوست دیگری میگه از بچه های پزشکی میگیره.کدوم حوزه های دیگه زبانشناسی به این حوزه نزدیک تر هستش و میشه توی ایران عالی کار کرد؟تشکر
دوستان اگر ایمیل خانم دکتر رقیب دوست را دارید لطفا به بنده اطلاع دهید.سپاس
سلام به تمامی دوستان زبان شناسی.تبریک برای پذیرش دوستان در مقطع دکترا و آرزوی موفقیت برای دوستانی که متاسفانه امسال پذیرش نشدند و انشالله سال آینده بهترین دانشگاه های موردنظرشون پذیرفته شوند.دوستان من داوطلب ارشدم و کارشناسیم زبان انگلیسی هست و خیلییی مشتاق ادامه تحصیل در زبانشناسی ام.یکی از دوستان فرمودند که خیلی از اساتیدمون تا اسم زبانشناسی میاد افکار و نظرات و عقایدمون را تغییر میدند که زبانشناسی به فارسی تدریس میشه از زبان دور میشید و اصلا جایگاهی توی ایران نداره برخلاف زحماتش بازارکار نداره و...که به اعتقاد بسیاری همچون بنده و دیگر دوستان این معضل حیاتیست.چرا که تلاشی که باید بشود نمیشود.همه ما باید برای زبانشناسی کاری کنیم.شما رشته های زبان را درنظر بگیرید همگی به زبانشناسی نیازمندند اما خود رشته دوست داشتنی زبانشناسی را زیرسوال میبرند و اکنون به شهره ای رسیده اند که منابع آموزش پرورش برای استخدامی اش شامل دروس زبانشناسی است اما این رشته را نمیخواهند.این تاسف بار است که حوزه های متفاوت وجود دارد اما کار خاص و ویژه ای صورت نمی گیرد که من داوطلب دوستار زبانشناسی مردد باشم که چه انتخابی بهتر است برای آینده ای که اینقدر برایش زحمت کشیده ام.علاقه شرط است اما واقعا نمیدانم اگر من یکسال برای ارشد زبانشناسی زمان بگذارم و بهترین معدل و پژوهش ها و سوابق را تامین کنم و تا دکترا ادامه دهم آیا جذب خواهم شد؟آیا میتوانم از آن استفاده کنم؟لطفا رتبه های برتر و دوستانی که در این حوزه کار می کنید به افراد چون بنده کمک کنید من هم نیاز به مشاوره شما دارم البته این را متوجه هستم که همه چیز به خودمان برمی گردد و تلاش و کوششمان.تشکر فراوان با آرزوی بهترین ها.
عرض کردم که میتونید ایشون رو حضوری ببینید. و شماره یا ایمیل شون رو از خودشون بگیرید. 
ایشون معاون پژوهشی دانشکده هم هستند. 
به رایان
رتبه 10 هم علامه قبول شده؟؟
بله من آزفای علامه بودم. s_esmaalizade@yahoo.com
به علی: عذرخواهی میکنم بله پژوهشکده غیرانتفاعی است اما سطح بسیار بالایی داره
به رویان: بله با توجه به دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری 94 از تمامی رشته ها می تونن در این رشته شرکت کنن (جدول شماره 4 صفحه 21)
به سوگا
متاسفانه الان تهران نیستم برای دیدن و صحبت با ایشون.
غیر از پژوهشکده توی حوزه عصب شناسی دانشگاه تهران/علامه و...کار نمی کنند؟ممنون
 دوستی که ایمیل خانم دکتر رقیب دوست رو می خواست: neishabour@hotmail.com

به (.):
در دانشگاه علامه خانم دکتر رقیب دوست متخصص به معنای واقعی در حوزه عصب شناسی هستند
اینم شماره تماس دانشکده است 9-88692346-021 بفرمایید معاونت پژوهشی (دفتر خانم دکتر رقیب دوست) رو می خواهید.
سمیه عزیزم 
بنده هم شماره و ایمیل خانم دکتر رو دارم. اما خانم یا آقای   .   حتی اسم و خودشون رو منتر نکردن! 
البته مهم نیس.
ممنون که ایشون رو راهنمایی کردی 
به سوگا و سایر دوستان
گویا دوستان این اینک رو ندیده اند:
به دوستانی که علاقمند به  زبانشناسی شناختی و دونستن اطلاعاتی درباره چگونگى پذیرش در این رشته هستند: این گرایش رو فقط پژوهشکده علوم شناختى میگیره که غیرانتفاعى هست ولى همونطور که دوستمون سمیه خانم گفتند سطح بسیار بالایى داره و کاملا تخصصى هست و قابل مقایسه با غیرانتفاعى هاى دیگه نیست. یعنى ارزش هزینه کردن داره. اما  امتحانى که برگزار میشه براى این رشته همون امتحانى هست که تحت عنوان گرایش علوم شناختى هست و شما در امتحان چیزى از زبانشناسى شناختى نمى بینید. هرچه هست آمار و ریاضى و علوم اعصاب و روانشناسى شناختى و علوم شناختى هست. و به هنگام قبولى هم شما میتونید هرگرایشى از علوم شناختى رو که دوست دارین انتخاب کنید. این گرایشها عبارتند از: روانشناسى شناختى، زبانشناسى شناختى، علوم اعصاب شناختى، شناخت اجتماعى، هوش مصنوعى، و فلسفه ذهن که البته این آخرى مختص طلاب متحانش هم جداست البته امکان قبولی با توجه به سوابق و رزومه در هر گرایش بالاتره.ت.
من هم خیلی به کار پژوهشکده و رشته زبانشناسی شناختی علاقه پیدا کرده بودم ولی تا جایی که یادم میاد تحقیق کردم و دیدم که از رشته زبانشناسی دانشجو نمیگیرن ولی رشته بسیار کارامد و با ارزشی هستش
 باسلام.دوستان با ارشد آموزش زبان از دانشگاه آزاد خوب شانس تدریس توی دانشگاه هرچند دور رو دارم یا با ارشد زبانشناسی از یک دانشگاه معتبر و معدل بالا و چاپ حداقل دو مقاله؟ خیلی مهمه کمکم کنید
دوستان از میان مقالات به جز آی اس آی کدام فوق العاده اعتبار دارند که بتونیم خیلی روش کار کنیم و معتبر است؟

به شایان

درجه اعتبار مقالات به ترتیب از زیاد به کم

آی اس آی

علمی پژوهشی و آی اس سی

علمی ترویجی

همایش‌های بین‌المللی

همایش‌های ملی/داخلی


آموزش زبان انگلیسی برای تدریس در دانشگاه بهتره

به شایان:
در حال حاضر تا جایی که من می دونم با ارشد در هیچ کدام از دانشگاه ها به غیر از علمی کاربردی نمی تونید تدریس کنید. حالا ببینید با ارشد teaching راحت تر میشه کار کرد یا زبانشناسی. به نظر بنده قطعا teaching. واقعیت اینه که رشته زبانشناسی حتی بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع دکتری شانس بسیار کمی برای تدریس ایجاد میکنه اغلب فار‌التحصیلان دکتری این رشته به کار پژوهشی مشغول میشن اما شما با مدرک ارشد  teaching حتی اگر در دانشگاه هم نتونید تدریس کنید باز می تونید در موسسات تدریس کنید هرچند قطعا خودتون بهتر از من می دونید این کار رو با مدرک لیسانس هم می تونستید.
 دوستان گرانقدر خانم سمیه و علی آقا ممنونم.حقیقتش پذیرفته شدن در ارشد آموزش توی دانشگاه خوب سختیهای خاص خودش رو داره و من آزاد شرکت کردم اما سراسری امسال میخوام شرکت کنم و چون به زبانشناسی و آموزش علاقه دارم و به تدریس هم خیلی علاقه دارم نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.برای زبانشناسی میدونم رتبه ای که دوست دارم رو میتونم بیارم اما حقیقتش برای آموزش و فضای خاص آزمونی که داره نمیدونم و این خیلی برای من تردید به وجود آورده.من خیلی به تدریس علاقه دارم.
به سمیه
سمیه خانم لطف می کنید بفرمایید که توی مراکز پژوهشی خاصی کار می کنند؟مثلا چه مراکزی؟و اینکه یکی از دوستان که آزفا خونده بود می گفت که آزفا خیلی به آموزش زبان نزدیکه و بازارکار بهتری  داره.درسته؟
به شایان:
بله خود من آزفا خوندم و سرفصل‌های teaching و آزفارو که دیدم تقریبا 95%ش یکی بود. حتی بعضی از رفرنس های ما توو رشته آزفا با teaching یکیه و حتی به زبان انگلیسیه. من دوستانی دارم که teaching خوندند و رفرنس های اونها هم همین کتاب ها بوده.
درضمن بازار کار آزفا و زبانشناسی در کشور ما تقریبا یکیه فقط آزفا کاربردی تره اما به جهت بازار کار رو مدرک teaching تون بیشتر میتونید حساب کنید اگر هم خواستید آزفا بخونید باید به انگلیسی مسلط باشید تا بتونید در موسسه آموزش زبان انگلیسی تدریس کنید نه مراکزی که خارجیان برای آموزش زبان فارسی میان اینجا. نکته بعد اینکه در موسسات هم به مدرک آزفای شما اصلا توجهی نمیشه و مدرک زبان انگلیسی تون براشون مهمه البته من خیلی خیلی از رشته ای که خوندم راضی هستم
به سمیه خانم
واقعا از اطلاعات مفیدتون ممنونم.دقیقا زمانی هم که با اساتیدم صحبت می کردم اونها teachingرو پیشنهاد میدادند و چون من علاقه به تدریس در دانشگاه ها و موسسات بودم خیلی روی این موضوع پافشاری می کردند و دوستانی هم هستند که ارشد مترجمی یا teachingخوندند و برای دکتری میخواند زبانشناسی بدند.میدونید مشکل اینجاست که حتی توی آموزشگاه زبان هم نمیدونند زبان شناسی چیه و بهشون زبان شناسی میگید انگار این رشته از این سرزمین نیست.اما باید برای آزفا سخت درس بخونم که رتبه بسیار خوبی کسب کنم و بتونم توی بحث teachingحرفی برای گفتن داشته باشم چون واقعا برخی خیلی موضع گیری های خاصی می کنند.ممنونم.
یعنی با آزفا نمیشه تو موسساتی که به خارجی ها زبان آموزی میشه تدریس کرد؟
بله با آزفا میتونیم تدریس کنیم اما اگر بخواهیم زبان انگلیسی رو در موسسات تدریس کنیم که صرفا آموزش زبان انگلیسی هستش باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشیم و همونطور که خانم سمیه فرمودند بیش از نود درصد مطالب آزفا و teaching با یکدیگر همپوشی دارند و یکی از دوستان نوشته بودند که کسانی که زبان دیگری مثل آلمانی و...بلد هستند موفق تر عمل می کنند.
سلام خانم سمیه گرانقدر
تمامی مطالب و راهنمایی جنابعالی و دیگر دوستان را مطالعه کردم بسیار مفید بودند.یک سوالی که دارم این هستش که اگر فردی دانشجوی ارشد Teachingشود و برای ارشد زبانشناسی هم مطالعه کند تا نتایج نهایی سراسری دو ترم را گذرانده و ترم سوم مصادف با ترم اول زبان شناسی است که دوستان گفتند ترم یک پیشنیاز است.با این تفاسیر اگر رتبه عالی ارشد سراسری شویم آیا میتوان ترم سه را گذراند و ترم یک زبان شناسی را؟چون ترم آخر پایان نامه هستش.اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم پاسخگو باشید.و با کسب اجازه از جنابعالی و دیگر دوستان فارغ التحصیل و دانشجوی تحصیلات تکمیلی در اولین فرصت از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار خواهم کرد.چون بی نهایت به مساعدت همگی تان نیازمندم.سپاس فراوان.
مؤسساتی که آزفا کار هستند تعدادشون بسیار اندک هست و جالب بدونید که حتی در تابستان امسال که یه تیم خارجی برای دانش افزایی به ایران آمدند و بنیاد سعدی که فراخوان جذب نیرو بای تدریس داد متاسفانه از بین شرکت کتتدگان حتی با c.v خوب، ماهارو انتخاب نکردن و زمانی که من پیگیر شدم متوجه شدم قصد دوستان فقط انتخاب اساتید بنام این رشته بوده و البته طبیعیه چون به قول خودشون اون تیم از اساتید خارج از کشور بودند که برای دانش‌افزایی تشریف آورده بودند.بنابراین، امکان تدریس می بینید که تا چه حد کم هست یه فرصت دیگه ای هم که میشه در نظر داشت امکان تدریس در خارج از کشوره که مناسفانه اونجور که من پرسیدم اون هم شرایط و ضوابط خاص خودش رو داره.

به linguist:
تا جایی که من اطلاع دارم اگه یکی از دانشگاه‌ها دولتی و دیگری آزاد باشه و موقع ثبت نام دانشگاه متوجه نشه امکانش هست که در دو دانشگاه ادامه تحصیل بدید.

به شایان:
فرمودید در چه مراکزی میشه کار پژوهشی کرد؟
به نظرم اولین جایی که میشه بهش امیدوار بود خود دانشگاه هست دانشگاه ها یه بودجه ای رو برای طرحح های پژوهشی در نظر می گیرن اگه بتونید بر اساس محورهای پژوهشی اعلام شده دانشگاه طرحی رو به صورت گروهی یا حتی انفرادی ارائه بدید و اون طرح اولیه در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب بشه بودجه ای برای اجرای طرح به شما میدن که شما بتونید کار پژوهشی انجام بدید. مراکز پژوهشی دیگه ای هم هست که شما باید با مراجعه به سایت های اونجا و بر اساس محورهاشون طرح یا مقالاتی براشون انجام بدید.
خود بنده با ارشد آزفا چند تا کار اینجوری انجام دادم.

به سمیه

انقد اوضاع زبانشناسی خرابه پس چرا میان ارشد و دکتری میگیرن؟!اکثرا از این رشته راضی نیستن

سلام فاطمه خانم.ببخشید با توجه به علاقه من در حوزه زبان شناسی شناختی٬ و ارتباط این حوزه با مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی و فیزیوتراپی و...آیا کار در کاردرمانی و آشنایی با این مسایل میتونه برام مفید باشه؟ممنونم
نه، ربطی به اوضاع خراب نداره اتفاقا همونطور که گفتم من خیلی هم راضی ام از رشته ای که خوندم اما واقعیت اینه که متاسفانه یه کم زمان می بره تا این رشته در کشوری مثل کشور ما جا بیفته و این یه کم زمان برای ما ایرانی های عزیز یه کم زیادی طولانیه وگرنه خودتون دارید می بینید اساتید بنام و بسیار موفقی و که این رشته رو خوندن و دارن فعالیت میکنن
سمیه خانم واقعا ما که داوطلبای ارشد هستیم موندیم چیکار کنیم.مشورت می کنیم با خیلی از استادا و بچه های تحصیل کرده این رشته که صحبت می کنیم ناامیدمون می کنند و از وضعیت آشفته این رشته می گند.جالبه که به گفته خیلی از دوستانمون تمام رشته های زبان انگلیسی تحت رشته زبان شناسی و چندواحد از این رشته و دروس رو دارند اما هیچ حرفی از این رشته به عنوان رشته زبان انگلیسی نمیشه.این همه با استرس و نگرانی زندگی کردن سخته.من هم خیلی زبان شناسی رو دوست دارم ولی واقعا نمیدونم چیکار کنم.موفق باشید.
مبینا جان علاقه داشتن یه مسئله ست بعد اقتصادی مسئله دیگه ایه. واقعیت اینه که نمیشه رو این رشته به عنوان یه منبع خوب درآمدی حساب کرد درسته که میشه روحساب علاقه، کلی کار پژوهشی و مقاله و... انجام داد اما در کل خیلی رو مسئله مادی توو این رشته نباید حساب کرد. مثلا خود من یه شغل ثابت دارم و کارهای پژوهشی در زمینه رشته خودم به عنوان کار مورد علاقه م و البته کار دومم به حساب میاد. بنابراین، هم به علایقم می رسم و هم به شغل ثابتم که منبع اصلی درآمدم هست. حالا شما باید خودتون اهم و مهم کنید و یه تصمیم منطقی بگیرید. 
سلام دوستان.لطفا کمکم کنید و راهنماییم کنید چیکار کنم.به نظر شما کسی که از سیستم پاره وقت دانشگاه آزاد کارشناسی زبان انگلیسی رو گرفته و رتبه خوبی توی ارشد کسب کرده و نمره هاش بالا هستند و مقاله داره برای مقطع دکترا با مشکل مواجه میشه؟برای هیات علمی شدن چطور؟واقعا مرددم و از آموزش دانشگاه پرسیدم گفتند مثل نظام تمام وقت هستش و من به خاطر مشکلات حادی که داشتم مجبور شدم از سیستم تمام وقت به پاره وقت برم.سخت دارم درس میخونم و تلاش می کنم که بتونم هیات علمی شدن حتی دانشگاه دور رو کسب کنم.لطفا راهنماییم کنید دوستان.ممنون میشم.
به امیرمحمد:
زمانی که برای مصاحبه دکتری تشریف می برید کاری به تمام وقت یا پاره وقت بودن دانشگاه ندارن. دانشگاه سراسری 5 امتیاز داره دانشگاه آزاد 3 امتیاز، دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی هم هر کدام یه امتیازی دارن. بنابراین، ملاک دانشگاه آزاد خوندن شماس نه پاره وقت یا تمام وقت بودن تون در دانشگاه آزاد
سمیه خانم ممنون از راهنماییتون.یعنی کارشناسیمون رو هم مدنظر میگیرند؟چون فکر می کردم ارشد مهم تره.من کارشناسیم رو آزاد بودم.البته دانشگاه آزاد هم برای جذب هیات علمی از فارغ التحصیل های خودش می گیره.
این امتیازایی که گفتم در مورد ارشد بود اما دانشگاه کارشناسیتونم برای مصاحبه ملاکه و اون هم یه امتیازی داره
به فاطمه خانم
سلام.وقتتون بخیر.عذر میخوام من میتونم ایمیل شما را داشته باشم؟من به سایت پژوهشکده علوم شناختی مراجعه کردم و مشاهده کردم که در مقطع دکترا از فارغ التحصیلان زبان شناسی هم دانشجو می گیرند.حتی میتونیم به عضویت پژوهشکده در بیایم.عذر میخوام شما درخصوص اعتبار مدرک پژوهشکده اطلاعاتی دارید؟در خصوص آینده کاری این حوزه؟سپاسگزار میشم پاسخ بدید.
ممنونم از راهنماییتون.چون من بیشتر نگران پاره وقت بودن مدرکم بودم البته حالا نگرانی آزاد بودن مدرکم رو دارم که انشالله سعی می کنم با مقاله این موضوع مرتفع بشه.
به مهدی:من رتبه 26 بودم و جایی قبول نشدم. فک کنید که تو الزهرا حتی نمره حد نصاب رو هم به من ندادن. با اینکه من امتیاز استعداد درخشان هم داشتم با معدل 19.14 و مقاله هم داشتم. علامه هم آخرین امتیاز قبولی 12 بود و من 13 شدم. خیلی بدشانسی آوردم امسال
به زهرا خانم
امیدوارم امسال بهترین نتیجه رو می گیرید
نا امید نباشید
راستی شما ارشدتونو کجا خوندید
از کدوم شهر هستید
مرسی
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۱ علی کازرونی زند
با سلام به همه دوستان و تبریک به همه قبول شده های دکترا.
یک سوال داشتم از خدمتتون و اون اینه که با مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی چقدر شانس می بینید برای قبولی در دکترای زبان شناسی؟
ممنون از راهنماییتون
سلام. میشه لطف کنید کمی درباره آزمون دکتری 95 و شیوه برگزاری اون (دو مرحله‌ای شدنش) بحث کنید. ممنون میشم
سلام به همه من هم با علیرضا موافقم
با توجه به اینکه امسال روش تدریس و دروس کارشناسی هم حذف شده تمرکز بیشتر رو منابع ارشده. دوستان اطلاعاتشونو شر کنن 
کنکور 95 در دو مرحله وبه صورت زیر انحام میشه:
ثبت نام نوبت اول: 94/10/06 تا 94/10/15، زمان برگزاری آزمون: 94/12/14
ثبت نام نوبت دوم: 95/05/24تا 95/05/30، زمان برگزاری آزمون: 95/08/07
منابع آزمون هم فقط
زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس معنی شناسی و کاربردشناسی، صرف و نحو، آواشناسی و واج شناسی خواهد بود.
دوستانی هم که می خوان علوم شناختی شرکت کنند امسال تمامی رشته ها مجاز به شرکت در این رشته هستند.
ممنون خانم سمیه
آماری هم از منابع هر سرفصل اگر دارید ارایه کنید. مرسی
با سلام و تبریک خدمت قبولیها و آرزوی موفقیت واس سال بعدیا
می خواستم بدونم ارشدهایی که آموزش محور بودن چطور می تونن واس مصاحبه شانس قبولی داشته باشن؟اصلا آموزش محوری داریم ک دکتری قبول شده باشه؟
کسی نیس جواب بده؟واقعا اصلا ارشدای آموزش محور دیگه کلا بی آیندن یا کسی از آیندشون خبر نداره؟؟
اینجا کسی هست ارشد رو پیام نور خونده باشه؟ برای دکتری با مدرک پیام نور مشکلی پیش نمیاد؟ اگه هدفم این لاشه ک عضو هیت علمی بشم
سلام
5 فردوسی قبول شده که انتخاب اولش بوده و 15 هم تربیت مدرس.
بالاخره 1 تا 4 علامه قبول شدن یا تهران؟
سلام یکی گفته بود خانم صادقی من رتبم 13 بود انتخاب اولم هم همدان بود که همونجا قبول شدم. البته کارنامه امد علامه هم قبول شده بودم
با سلام و تبریک خدمت قبولیها و آرزوی موفقیت واس سال بعدیا
می خواستم بدونم ارشدهایی که آموزش محور بودن چطور می تونن واس مصاحبه شانس قبولی داشته باشن؟اصلا آموزش محوری داریم ک دکتری قبول شده باشه؟
اگر ارشدمون آموزش زبان انگلیسی باشه،امیدی هست برای دکترا زبان شناسی قبول شد؟
ضمنا در دکترای زبان شناسی مصاحبه به زبان انگلیسی هست یا فارسی؟
دوستان کسی برا کتاب شیوه استدلال نحوی دکتر درزی جزوه ای داره یا جواب تمرینها. از کمکتون ممنون.
سلام دوستان
من ارشد مترجمی دارم. در هر سه زمینه ترجمه- زبانشناسی و اموزش هم مقاله داشتم. 20 کتاب هم ترجمه کردم. برای دکتری می خوام یا زبانشناسی یا اموزش را انتخاب کنم. کسی می تونه بگه قبولی در کدوم راحت تره. ظرفیت کدوم رشته بیشتره؟ و کدوم یکی بیشتر ارزش وقت گذاشتن داره؟ ممنون می شم یکی جواب منو بده.

سلام و عرض تبریک به دوستانی که در مقطع دکتری پذیرش شدند.

امکانش هست که منابعی که برای آزمون مطالعه کردید رو در اختیار من قرار بدید.

ممنون میشم کمکم کنید.

آیا فاکتور سن در نتیجه مصاحبه دکتری تاًثیر داره؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی