زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوباره وبلاگی جدید رو بازگشایی می‌کنیم. اصلا دوست نداشتم که با تغییر مداوم وبلاگ باعث سردرگمی خوانندگان بشم. سال گذشته در شهریور بود که به دلیل نداشتن اختیارات کافی در وبلاگ linguist87 مجبور شدم وبلاگ رو عوض کنم و سعی کردم تا جایی که می‌تونم مطالبی رو از وبلاگ قبلی به وبلاگ linguists منتقل کنم. چند ماه گذشت و کم‌کم وبلاگ داشت مثل وبلاگ پیشین جای خودش رو باز می‌کرد و حتی در جستجوهای گوگل رتبه‌ی خوبی گرفته بود. در روزهای اعلام نتایج آزمون دکتری بازدید از وبلاگ به خوبی افزایش یافت و انگار همه چیز خوب پیش می‌رفت.

اما در اردیبهشت ماه و دقیقا قبل از اعلام نتایج آزمون ارشد بود که ناگهان بلاگفا فعالیت‌اش متوقف شد و دلیل اون رو جابجایی سرورها در کانادا اعلام کرد. اما متاسفانه همون‌طور که بهتر در جریان هستید به سرورها آسیب رسید و پس از حدود یک ماه و نیم بلاگفا با پشتیبان قدیمی دوباره فعالیت خودش رو آغاز کرد در حالی که بسیاری از اطلاعات در سال 93 در همه وبلاگ‌های بلاگفا از بین رفته بود. وبلاگ linguists هم کلا از بین رفته بود و من دوباره آدرس اون رو ثبت کردم. اول قصد داشتم دوباره در همون بلاگفا به فعالیت ادامه بدم اما کم‌کم دچار تردید شدم و به این فکر افتادم که به وبلاگ بیان بیام. این سرویس وبلاگ امکانات بسیار خوبی داره و سعی می‌کنه از فعالیت وبلاگ‌های زرد جلوگیری کنه تا تنها افرادی که قصد استفاده درست از فضای مجازی رو دارند بتونند به فعالیت بپردازند. بیشتر امکانات وبلاگ رایگان هست اما بعضی امکانات بیشتر رو می‌تونیم با پرداخت هزینه دریافت کنیم. هر چند که به این روش ممکنه که گاه هزینه‌ای رو پرداخت کنم تا وبلاگ بهتر بشه اما به نظرم با توجه به امکانات خیلی خوب و قدرتمند این سرویس وبلاگ، ارزشش رو داره. شاید با استفاده از این سرویس مطمئن باشم که دیگه تقریبا هرگز اطلاعات گذشته از بین نمی‌ره.

نکته دیگه این‌که در این سرویس نمی‌شد از قالب‌های متنوع استفاده کرد و مجبور شدم قالبی رو از قالب‌های ارائه شده خود بلاگ بیان انتخاب کنم. چون بعضی خدمات در این‌جا پولی هست و افراد کم‌تری از سرویس بلاگ بیان استفاده می‌کنند، قالب‌های طراحی شده‌ی مخصوص بلاگ بیان در سایت‌های قالب وبلاگ پیدا نمی‌شه. البته این امکان وجود داره که قالبی جدید طراحی کرد و یا قالب‌های مخصوص سرویس‌های دیگه رو برای بلاگ بیان ترجمه کرد. در صورتی که این امر محقق شد، حتما از قالب زیباتری استفاده خواهم کرد.

همون‌طور که در پایین سایت می‌بینید، این سرویس با شعار «رسانه متخصصان و اهل قلم» فعالیت می‌کنه و به همین دلیل فعلا استفاده از شکلک یا اسمایلی در مطالب و بخش نظرات امکان‌پذیر نیست. البته در بخش راهنمایی سایت نوشته بود که احتمالا در آینده چنین چیزی میسر بشه.

در کل من به این جمع‌بندی رسیدم که ادامه فعالیت وبلاگ زبان‌شناسی همگانی در این‌جا بهتر و مطمئن‌تر می‌تونه باشه. امیدوارم که شما هم فضای این‌جا رو دوست داشته باشید.

۵۰ نظر ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۱
سید محمد مهدی مقدس