زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 94

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ق.ظ

نتایج ارشد 94 چند ساعت دیگه اعلام می‌شه

 

درصد درس‌ها

رتبه

و

دانشگاه پذیرفته شده

 

رو برای همه می‌گید؟

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۹
سید محمد مهدی مقدس

کارشناسی ارشد 94

نظرات  (۱۷۵)

وای خدا مردیم از استرس.پس کی میاد؟
بچه ها الان تو سایت سنجش زده هشت شب میاد
نتایج اومد

رتبه:۶۱
انتخاب:
تهران.مدرس.علامه
نتیجه:مردود!
سلام دوستان عزیز
تبریک به همه دوستانی که قبول می شوند. خسته نباشید و تلاش مجدد و آرزوی بهترینها برای کسانی که نتیجه نگرفتند.
دوستانی که آزفا قبول شدند و یا اینکه به آزفا علاقه داشتند. من اطلاعات نصفه نیمه ای دارم.
قبولی آزفا علامه 93.
رتبه 63
رایانشی روزانه دانشگاه تهران انتخاب دوم 
درصد هام 
دستور 30 
زبان شناسی 30
زبان : 30
به همه تبریک می گم
رتبه: 59
رایانشی شریف
با درصدهای 30 رتبه 63؟؟؟؟
تبریک به همه
رتبه 8
همگانی دانشگاه تهران
دستور 35
زبان شناسی 61
زبان 47

تبریک به همگی
رتبه 38
شهید بهشتی، انتخاب سوم، قبول شدم

با سلام و عرض تبریک به دوستانی که نتیجه دلخواهشون رو بدست اوردن.

به فروغ و کامیار: تبریک میگم، از الان خودتون رو برای رشته سخت و جذابتون آماده کنید.

به آرش: بله امسال ظاهرا درصدها خیلی پایین بوده، دوست دیگه ای با میانگین ۴۸ تک رقمی شده، سالهای قبل با میانگین ۶۰ تا ۷۵ تک رقمی میشدند، ظاهرا امسال آزمون سختتر بوده

 به ش.ز: تبریک میگم، اسم

به ش.ز: یک ایمیل حاوی اسم شریفتون برای بنده ارسال کنید تا شما رو عضو گروه دانشجویان دانشگاه تهران کنم.

به صدف: شهید بهشتی رو دانشجوهاش خیلی دوست دارن. بهتون بد نمیگذره.


سلام تبریک ب همه من روزانه چابهار قبول شدم..کسی هست ک چابهار آورده باشه؟؟؟
به آرش: 
بله رتبه 63 با درصداری 30 و خورده ای. می خواین عکس بفرستم از کارنامه م ببینین. غلطای کمی داشتم. مودل موثر بالای 18 هم داشتم. 
معدل*
به فروع نخیر خانم جسارت نباشه. آخه سال 93 حدود 60 درصد میانگین تک رقمی می شد.
بهر حال تبریک تبریک تبریک.
قبولیهای زبانشناسی و آزفا علامه بگن. ازفا و همگانی علامه گروه توی تلگرام داریم. هر کی هر سوالی داشت میتونه توی اون گروه مطرح کنه.
قبولیهای آزفا و همگانی علامه بگید اگه دوست دارید عضوتون کنم.
موفق و موید باشید.

به آرش

سلام.فقط دانشجویان علامه باید عضو تلگرام باشند؟چون میخواستم ببینم بچه های دانشگاه های تهران و علامه و تربیت مدرس و...عضو گروه های واتس اَپ و تلگرام و...هستند؟ممنون
به ...
والا من با بچه های انجمن گروه زبانشناسی صحبت کردم. تصمیم این دوستان بود. حتما حتما عزیزان دانشگاه تهران و تربیت مدرس هم چنین گروههایی دارند
سوالهای کلی رو همینجا با هم ردو بدل میکنیم. من تا جایی که بتونم در خدمت شما هستم.

زبانشناسی همگانی پیام نور
رتبه 248 .در صدهام :زبان  سفید. دستور 23 . زبانشناسی 51
لینک گروه زبانشناسی همگانی علامه94
https://telegram.me/joinchat/024b1232001c9a71ea5c10527fe9c1bf
برای عضویت دوستانی که همگانی علامه قبول شدند.
لینک گروه زبانشناسی آزفا علامه 94
https://telegram.me/joinchat/024b123201c5d4a77b270b3f3730ab07
برای عضویت دوستانی که آزفا علامه قبول شدند.
دو نفر از اعضای انجمن زبانشناسی دانشجویی علامه عضو گروهها هستند به سوالات دوستان جواب می دهند.
از زحمات آقای مقدس و دست اندر کاران سایت کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دوستان به همتون تبریک میگم

رتبم ۱۰۵ تربیت مدرس اوردم شبانه

همگی موفق باشییم 😊

تبریک به همه قبول شده ها. ظاهرا هنوز کسی خبر نداره. چقدر خلوته
به م: چقدر حیف نمیشد انتخابهای دیگه ای داشته باشید؟. پژوهشگاه یا بهشتی
سلام و تبریک به همه

رتبه ۱۹،رایانشی شریف :)
به نصری: ممنون آقا یا خانم نصری، لطف می کنید آدرس ایمیلتون رو اینجا قرار بدید. ممنون.
153 الزهرا تهران روزانه آزفا
a.nasri@ut.ac.ir

سلام وتبریک میگم به همه قبول شدگان

آزفا علامه قبول شدم با رتبه ۸.

همگی موفق باشد.

سلام. به زبانشناسان آینده تبریک میگم و امیدوارم موفق باشید 
سلام من آزفای قزوین قبول شدم
آرش میشه لطفا اطلاعاتتو با ما در میان بگذاری من با لیسانس کاملا غیرمرتبط اومدم
به هدی:تبریگ میگم دوست عزیز:-) آموزش محور یا پژوهش؟؟
۱۶۵ روزانه باهنر کرمان.دوستم با ۱۵۹روزانه شیراز.به همه تبریک میگم.
161
همگانی شیراز(انتخاب هشتم)
تبریک به همه 
به لیان:لیان جان دوست منم میاد شیراز پیش تو.خیلی هواشو داشته باش.کرمانیه
کسی نیست کرمان قبول شده باشه؟
چشم حتما، من خودمم راه دوووووورم :))) 

به سمانه: الزهرا ازفا فقط اموزش محور داشت امسال عزیزم...

دوستان کسی الزهرا ازفا قبول شده؟

سلام
بچه ها کمک! 
من رشته کارشناسیم مترجمی زبان انگلیسیه الان واسم زده مترجمی خبر انگلیسی؟!
نمی دونم خودم اشتباه کرده بودم یا الان اینجوریه؟
واسه ثبت نامم مشکلی ایجاد نمیشه؟ :(
دوستانی که شیراز قبول شدین واقعا خوش بحالتون:-) اساتید بخش زبان فوق العادن از هر نظر

به نوشین:

برای من که رشتمو نزده اصلا کجا براتون این اطلاعات اومده؟

نه اینجا نزده
می خواستم درصدامو نگاه کنم متوجه شدم ، نتایج اولیه
یه نگاهی میکنید اگه مترجمی هستین شما هم لطفا؟
به سمانه:
ممنون عزیزم :-*
به جلالی:
دوستتون راجع به تاریخ و نحوه ثبتنام و تاریخ شروع کلاسا چیزی نمیدونن؟ممنون میشم اگه ازشون بپرسین
اونجا مهم نیست برای همه همینو زدن
هدا جان خدا خیرت بده ، اخی :) ^_^

من رتبه ۵۰
الزهرا انتخاب چهارم قبول شدم زبانشناسی همگانی
ترتیب انتخابام
تهران- علامه- مدرس- الزهرا- بهشتی
درصدهام 

۳۰/۰۰

زبان شناسی

۵۵/۰۰

دستورزبان فارسی

۲۷/۷۸

زبان عمومی وتخصصی

به لیان:والا دوستم گفت اصلا نمیدونه چیزی اگه شما خبر دار شدید به منم بگید
ببخشید من رتبم۱۶۷بود اشتباهی تایپ کردم.کسی کرمان قبول نشده؟
ایا کسی اصطلاح شناسی و وازه گزینی قبول شده؟
هدا جان اطلاع دارین ثبت نام الزهرا کی هست؟
جز هدا خانم کسی الزهرا نیست؟
سلام 
به همه تبریک می گم.
500 روزانه زاهدان قبول شدم. کسی درباره دانشگاه زاهدان اطلاعی داره.
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۰۴:۵۸ رمضانی نژاد
سلام به همه دوستان و تبریک
با رتبه 192 همگانی روزانه گیلان قبول شدم.
از دوستان کسی گیلان قبول شده؟
کارشناسی دبیری زبان انگلیسی را 19 سال پیش از همین دانشگاه گرفتم.
نوشین:
نه سایت دانشگاه رو چک کردم هنوز اعلام نشده
سلام کسی میدونه هزینه زبانشسناسی پیام نور چقدر مبشه؟
هستی:
من یه ترم پیام نور خوندم دوباره کنکور دادم امسال و الزهرا قبول شدم...
هزینه ی پیام نور ترم 1400 تا 1600 هست عزیزم...
اگه کسی هر اطلاعاتی بخواد در مورد پیام نور من در خدمتم
 
دوستان
اطلاع دارین که بعضی درس ها رو اگه دانشگاه آزاد خونده باشین میشه تطبیق داد با دروس دانشگاه دولتی ک دیگه اونها رو نخوند؟
من با ۱۴۱ آزفا فردوسی روزانه و شبانه قبول نشدم.چون متاهلم و فرزند دارم انتخابم فقط مشهده.زبانشناسیم ۴۳۳ بود.خیلی ناراحتم.آخه پیام نور زنگ زدم پرسیدم حساب کردم حدود نه تومن میشه برا سه ترم و پایان نامه.ممکنه شبانه فردوسی تکمیل ظرفیت بیاد؟فکر کنم اگه تهران میزدم رفت و آمد میکردم هزینم کمتر میشد.
تبریک به همه دوستانی که قبول شدند
نوشین جان توو دانشگاه علامه یکی از دوستان ما لیسانس زبانشناسی داشت اما متاسقانه قبول نکردند و مجبور شد با ما یک ترم پیش نیاز بگذرونه
دوستان کسی در مورد خوابگاه دانشگاه الزهرا اطلاعات داره؟

به سمیه:
سمیه جون شما آزفا خوندین؟؟
من ورودی بهمن هستم پیشنهادی دارین تو این مدت چیکار کنم؟؟؟
به هدی: برید سر کلاسای یه دانشگاه دیگه
سلام بر همگی و شادباش به کسانی که دانشگاه‌های خوب قبول شدند. خواستم از همه خواهش کنم تا درصدهای خودتون هم در نظرات قرار بدید تا مجموعه آماری این پست کامل‌تر بشه. همون‌طور که می‌دونید و من همیشه تکرار می‌کنم، آمار وبلاگ قبلی کاملا از بین رفته و درصد افرادی رو که در اونجا نظر گذاشته بودند، در اختیار نداریم!
مرسی سمیه جان
کاش منم ورودی بهمن بودم
138 همگانی شبانه تربیت مدرس
به لیان: دوستم میگه تو سایت دانشگاه شیراز زده ثبت نام غیر حضوری ولی واسه گرفتن خوابگاه حتما باید قبل شروع کلاسا برید.راستی اسم و فمیلتون چیه به دوستم بگم؟دوستم خانم تاج الدینی

دوستان پیام نوری لطفا راهنمایی کنید .پیام نور یا علوم تحقیقات؟لیست اساتید پیام نور تهران جنوب رو چطور می تونم  پیدا کنم؟ هیات علمیش قوی هستن؟سال دیگه دوباره می خوام کنکور بدم  و میخوام علامه قبول بشم به نظر تون الان چکار کنم؟(به عصب شناسی وروانشناسی زبان علاقه دارم)
به جلالی:
من کریمیان هستم، این جیمیلمه: englishtranslator92@gmail.com
به دوستتون بگین اگه مقدوره بم میل بزنن که شمارمو بهشون بدم که راحتتر با هم در ارتباط باشیم.

آقای مقدس لطفا این نظرو بعدا حذف کنین مرسی :))))
سلام دوستان تبریک میگم من امسال تصمیم دارم زبانشناسی شرکت کنم 
یه سوالی داشتم کتب دانشگاهی که در مقطع ارشد میخونید انگلیسیه؟
من زبانم معمولیه میشه اطلاعاتی در این زمینه بدید؟ممنون
به شیرین:
تبریک بهتون میگم. دانشگاه قزوین اولین سالی است که آزفا میگیره. خوبی آنجا اینه که اکثر خارجیها باید یه دوره آموزش زبان فارسی را توی قزوین ببینند.
به تمامی دوستانی که آزفا قبول شده اند. امسال اولین سالی است که قراره دکتری این گرایش توی علامه بیاید. تصویب شده ولی امسال توی دفترچه نیومده. امکان داره از سال بعد بیاد توی دفترچه و شاید هم امسال هم دانشجو بگیره.
a.koohgard@gmail.com
من بسیار بسیار بسیار راضی هستم از آزفا.
به هستی:
من سال 92 مشهد آزفا قبول شدم مجازی نرفتم. شروع کردم به خواندن. خدا کمک کرد با رتبه تک رقمی رفتم علامه. من هم لیسانسم مهندسی کامپیوتر سال 1377 بود. این رو گفتم که به نظرم ارزششو داره که یکسال دیگه وقت بزارید و رشته ای که علاقه دارید درس بخونید.
فکر کنم اگر زیر 50آزفا بیارید مشهد بتونید قبول بشید. راحت.
اگر خواسته باشید که آزفا قبول بشید خوب برنامه ریزیتون یه مقدار با همگان و گرایشهای دیگه متفاوت خواهد بود. من فقط و فقط به قصد آزفا دوسال شرکت کردم که پارسال تونستم قبول بشم.

بچه ها کسی نمیدونه الزهرا کی ثبت نامه ارشده؟ باید بلیط بگیرم خب 😞
نوشین:سایت دانشگاه و چک کن 
دوستان رشته ی آزفا دکترا نداره آیاااا؟؟؟؟ :-)) 
به سمانه: امسال علامه دکتری آزفا رو تصویب کرده. امسال توی دفترچه تا حالا که نیومده. صددرصد توی سال بعد هست. امسال هم احتمالش هست توی اصلاحیه باشه
به آرش: چه بد!!! امکانش هس خارج از ایران خوند آزفارو برای دکترا؟؟ من خیلی راجبه شرایط این گرایش اطلاع ندارم فقط از همگانی میدونم :-(((((
به آرش: علت علاقه وافر من به آزف اینه که لیسانسم مترجمی زبان روسی بوده و واقعا به درد بخورتر میتونم ظاهر شم.و علاقه زیادی که به زبان فارسی دارم.من هم از فاصله بین لیسانس و فوقم ناراحتم.
به سمانه: آموزش زبان فارسی در خارج؟؟؟؟ نخیر نیست تازه اگرم باشه که مفتش گرونه.
به هستی: منم با زبان روسی و اردو و انگلیسی آشنا بودم و دلیل انتخاب آزفا این بوده. به شما که مترجمی زبان روسی خوندید مژده میدم که خیلی براتون خوبه.
مالادیتس گاسپادا
به آرش:نظر خودمم همینه :-)) 
به آرش:شما چه منابعی رو برای صرفا آزفا توصیه میکنید؟اسپاسیبا
به هستی:
تقریبا من همه منابع موجود رو خوندم
دستور خانلری، انوری
تاریخ ابوالقاسمی و مهری باقری
زبانشناسی : مقدمات مهری باقری، نجفی، اوا ثمره، حق شناس
جزوه های این سایت هم که بچه ها گذاشته بودن فوق العاده بود.
کسی بتونه روی تاریخ زبان فارسی وقت بزاره حتی اگر زبان هم هیچی نزنه میتونه تک رقمی بشه.
من زبان دو یا سه تا زدم. درصدم 6 بود تک رقمی شدم. ولی تاریخ زبان فارسی و بقیه را بالای 60 زدم. البته این مال 93 بود.
بهر حال ضرایب را باید در نظر گرفت. ولی چون اکثر شرکت کنندگان تاریخ زبان فارسی و دستور زبان فارسی را جدی نمی گیرند کسی بتونه روی این دو تا درس برنامه ریزی کنه حتما حتما موفق خواهد شد. توی آزفا
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۰۸ احمد احسانپور
با سلام به همه دوستان عزیز من دانشگاه تهران زبانشناسی همگانی قبول شدم
سلام جناب احسان پور تبریک میگم. با بنده تماس بگیرید: a.nasri@ut.ac.ir
ممنونم آرش
میشه سرفصل های آزفا رو بنویسید.چندتاییش هم باشه کمک میکنه تا قبل از ثبت نام
به شیرین:
ترم اول واحدهای پیش نیاز:
مقدمات زبانشناسی
ساخت زبان فارسی
آشنایی با ادبیات معاصر
بررسی تطبیقی فرهنگی
مفاهیم بنیادی نحو
آشنایی با اصول کامپیوتر
ترم دوم:
تاریخ زبان فارسی
آواشناسی و واجشناسی زبان فارسی
اصول و نظریه های آموزش زبان خارجی 1
تهیه و تدوین مواد درسی 1
اصول معنی شناسی
ترم سوم:
اصول و نظریه های آموزش زبان خارجی 2
تهیه و تدوین مواد درسی 2
روش تحقیق
نظریه های ارزشیابی
نحو زبان فارسی
البته درسهای رشته آزفای علامه برای 93 بود برای 94 عنوان درسها یکم تغییر کرده.

به ابراهیمی

تبریک میگم منم تربیت مدرس شبانه قبول شدم

میدونین ثبت نام کی هست؟ سایت فعلا چیزی نیست

با ١٧٧ فقط اصفهان و تهران زدم. نتیجه: مردود😩😩😩😢خیییییلی ناراحتم خیییییلیییی
رایانشی کسی نداریم؟ میخوام بدونم ریاضی در چه حدی هست که یه ذره مرور کنم قبل دانشگاه چون ریاضی رو فقط تا دبیرستان داشتیم ما. در حد آمار هست یا ریاضیات عمومی مثلا. ممنون می شم کسی بدونه اطلاع بده. در ضمن اگر راجع به دروس دیگه اطلاع دارید لطفا یک توضیح کلی بدید. من برنامه نویسی در حد C++  بلدم و نمی دونم تو دانشگاه در چه حد هست (شنیدم پایتون هست)... 
لیلی جان تبریک میگم بهتون شما خوابگاهی هستید؟
به هدی
سلام ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
پیام نور کدوم واحد بودید؟ راضی نبودید؟
بعد یک یا دو ترم ,شرایط انصرافش چیه؟
من تهران جنوب قبول شدم  ,چطور دانشگاهیه ؟
رتبم 248
سپاس فراوان آرش، دیگه زبان نداریم؟
انگار دو تا شیرین تو وبلاگ داریم،من اونی هستم که آزفا قبول شدم

به 177: شبانه تهران و اصفهان هم نزدی؟ :(
با سلام من شبانه ایلام قبول شدم و این ششمین انتخابم بود الان میخام بدونم انتخابا بعدیم که پیام نور بودنو اوردم یانه؟؟؟بعدش برا دکترا خارج ازکشور شبانه خوبه یا  پیام نور؟پیام نور خارج از ایران اعتبار داره؟؟؟لطفا لطفا جوابمو بدی
به آرش
عذر میخوام زبان شناسی همگانی کاربردی تره یا آزفا؟از لحاظ موقعیت شغلی؟ممنون
لطفا یک بزرگواری جواب منو بده منتظرم

به مریم: ممنون. نه من تهران هستم شما کجا قبول شدید؟

آقای آرش وبلاگتون آدرسش تغییر کرده؟

خانم زینب غلامی عزیز برای اَپلای کردن اصن مهم نیس کجا درس خونده باشین فقط خودتون و تلاشتون مهم هستش :-) 
ممنون سمانه خانم 
به شیرین عزیز
نفقط اصفهان شبانه زدم. تهران نه به خاطر خوابکاه. به نظرت امیدی به تکمیل ظرفیت هست؟؟؟

سلام

به ۱۷۷: امکان اینکه شیراز یا سمنان قبول میشدید بود. برای رفتن به شیراز مشکلی نداشتید؟ اگر تکمیل ظرفیت داشتند انتخاب کنید.

سلام آقا آرش.
جسارتاً میشه ایمیلتون رو بدین چندتا سوال از خدمتتون داشتم.

به شیرین:
عزیزم من واحد مشهد بودم...
به نظر من اگه قصد دوباره خوندن دارین اصلا سراغ پیام نور نرید چون فوق العاه حجم کتابها زیاد و امتحانات فوق العاده سخت شده به خصوص از ترم بهمن امسال تغییر رویه دادن تو امتحانات و اینکه همه ی وظایف به عهده ی خودتونو....
اگه همون وقتو صرف خوندن کنکور کنین مسلما رتبه ی خوبی میارین.
من واحد کم برداشتم چون گفتن باید کمتر از نصف واحدهای ارشد رو برداشته باشین...
راستش سه شنبه ثبت نامه و من کمی استرس دارم که مشکلی پیش نیاد ...
دوستان کسی اطلاع داره من 12 واحد پیام نور گذروندم و امسال روزانه قبول شدم مشکلی نداره و میتونم انصراف بدم؟؟؟؟
به لیلی عزیز 
سلام. اصفهان اولویتم بود. بله باید همینکارو بکنم امیدوارم فرصت تکمیل ظرفیت داشته باشن
به هدی:هدی خانوم ممکنه درباره پیام نور مسهد کمی برام بنویسید؟کلاس داره؟چند روز؟اساتید چطورن؟ممنونم.
به هستی:
عزیزم به جز یکی از اساتیدشون که نحو تدریس میکنن و میشه گفت از 100 نمره ی 50 رو به علمشون و تدریسشون داد بقیه اساتید واقعا در حد صفر هستن خیلی افتضاح...8 جلسه کلاس تشکیل میشه حدودا در دو یا سه روز در هفته هست...
ولی میتونین الکترونیکی کلاس بردارین که در اون صورت دوتا استاد خوب دارن....
کتاب ها اکثرا منابع دکتری ست و حجمش زیاد و خودتون باید بخونین و از ترم گذشته امتحانات خیلی سخت شده...
شعبه ی مشهد 6 نمره ی میان ترم نمیده و امتحانتون در 10/7 ضرب میشه و معدلتون هرچیزی امکان داره بشه...
در کل من توصیه میکنم اگه شرایطشو دارین مجددا بخونین چون ارزش هزینه ای که میکنین رو نداره...
ولی اگه امکان خوندن برای سال آینده رو ندارین به نظرم از دست ندین و یکمی سختی کشیدن می ارزه
دوستان کارنامه ی نهایی تو سایت سنجش اومده
کسی چابهار قبول نشده؟؟؟
به سامان:
ایمیلم a.koohgard@gmail.com
به لیلی:
بله متاسفانه بلاگفا خراب شد. یه سایت خودم دارم طراحی میکنم انشالله در خدمتم آنجا.
بازم سوالی بود ایمیلم هست.
به .:
به نظر من البته نظر شخصی خودمه آزفا کاربردی تره.
آدرس سایت خبری انجمن علمی دانشجویی زبانشناسی علامه.
zabanshenasi.ssamsrt-atu-ac.ir

به شیرین:
واحدی تحت عنوان زبان نداریم.
ولی اکثر منابع به زبان انگلیسی هست.
به قول آقای دکتر صحرایی استاد عزیز گروه آزفا زبان انگلیسی واجبترین مورد برای یک فارغ التحصیل آزفا هست.
زبان انگلیسی را حتما باید دونست.
زبان خارجی دیگری هم آشنا باشند اولویت هست.
سلام.
بچه ها بوعلی کی قبول شده؟
چرا جواب منو نمیدید؟
مهمه
ایا کتاب هایی که در رشته زبانشناسی همگانی تدریس میشه انگلیسیه؟حتما باید به زبان مسلط بود؟
مثل اموزش زبان یا ادبیات انگلیسی؟

سلام به تمامی دوستان.تبریک به دوستان پذیرفته شده و آرزوی موفقیت برای دیگر دوستان.لطفا به بنده کمک کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد هستم و به رشته آموزش و زبان شناسی خیلی علاقه مندم.همونطور که میدونید آزمون آموزش زبان بالاخص عمومی بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی هستش اما تقریبا سطح آزمون زبان شناسی آسون تر از آموزشه.میدونم با تلاش بسیار و توکل به خدای مهربون توی زبان شناسی میتونم رتبه عالی کسب کنم اما برای آموزش نمیدونم هرقدر تلاش کنم اون چیزی که میخوام پذیرفته میشم یا خیر.بازار کار خیلی برام مهمه که با توجه به عرائض دوستان آموزش از بازار کار نسبتا بهتری برخورداره.میدونم علاقه بسیار مهمه اما واقعا به هردو رشته علاقه دارم و به خاطر محدودیت سنی ام باید حتما امسال پذیرفته بشم.لطفا دوستان راهنمایی ام کنید.تشکر...
به س

سلام دوست عزیز- تدریس و امتحان معمولا به زبان فارسی انجام میشه.

منابعی که باید بخونید معمولا به انگلیسی هستند حالا چه کتاب چه مقاله- شاید چندتا مقاله یا پایاننامه به فارسی بخونید اما 90 درصد منابع بی شک به انگلیسیه.


سلام
 به همه پذیرفته شدگان تبریک میگم
من آزفا علامه قبول شدم رتبه ام هم ۱۳ بود.
لیلی جان ما باهم همکلاسی هستیم:-) 

سلام

تبریک میگم فاطمه جان. قبولی های علامه سر به این سایت نمیزنن. شما اولین نفری 😉

به فاطمه و لیلی:
تبریک و صد تبریک.
اگر دوست داشتید از طریق لینکهای گروههای تلگرام زبانشناسی علامه که در پستهای قبلی گذاشتم. عضو گروه شوید. و دوستانتان را جمع کنید و آشنا بشید.
من و یکی دیگر از دوستان 92 عضو دو گروه هستیم. سوالی هم بود در خدمتیم.
پیروز و پاینده باشید.
سلام ذوستان. 
من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم. میخوام برای زبان شناسی همگانی کنکور ارشد بدم. البته زبان شناسی رایانشی هم دوست دارم اما میگن باید ریاضی خیلی قوی داشته باشی. توی کنکورش ریاضی هست؟ 
راستیتش من اصلا نمیخوام ایران درس بخونم و سال دیگه قراره برم کانادا. اما چون شاید کارم برای رفتن درست نشه مجبورم کنکور رو بدم که اگه برای ارشد نتونستم برم برای دکتری برم. نمیدونم رایانشی بیشتر به دردم میخوره توی کانادا یا همگانی. کسی میتونه راهنمایی کنه؟ و اینکه برای همگانی دانشگاه تهران بهتره یا علامه؟
سلام و تبریک به همه
وای چه قد گشتم تا دوباره پیداتون کردم،گفتم حتماً آقای مقدس بی خیال وبلاگ شدن!
آقا من اردبیل شبانه قبول شدم همگانی
یعنی هیچّی نمیدونم از اردبیل
خونم هم تهرانه
هیچ کسی رو هم واقعاً ندارم ازش مشورت بگیرم چون رشته کارشناسیم نرم افزار بوده و به نیت رایانشی شرکت کردم
تو رو خدا هر کی هر چی از اردبیل میدونه بگه-مثل اساتید یا آینده اش-؛
مثلاً آیا درسته که دانشکده ادبیات و زبان های خارجی در یکی از شهرستان های اردبیل هست و کلاس ها به جای اردبیل تو اون شهرستان برگزار میشه؟
ممنون میشم اگر کسی خودش یا از دوستانش تجربه دارن بفرمایند تا بتونم تصمیم گیری کنم
تشکر
آقا محمد:اول از هر چیزی باید بگم که اونجا به شدت سرده:-)))))
حتی موقع بهارم برف میاد:-)))))والا ...خب این از شرایط جوی:-)) 
اما دانشگاه محقق...بخش زبان خارجش که شهرستان نمین و فاصلش با اردبیل زیاد نیس و چون کلاسای ارشد کم هستش شما میتونید اردبیل خونه بگیرید چون هزینه خابگاه های شبانش برابر با هزینه ی کرایه ی خونس که واقعا در مقایسه با جاهای دیگه قیمتاش خیلی خوبه...اما اینکه سیستم دانشگاه به چه صورت هستش بستگی به این داره که شما چه انتظاری از اساتید و دانشگاهتون دارین...
با توجه به اینکه کامپیوتر خوندین بهتره واسه همون رایانشی اقدام کنین
تو کنکور رایانشی ریاضی ندارن فعلا.
واسه خارج همه چی به رزومه تون بستگی داره و علاقه تون.
ضمنا یادآور بشم رایانشی یه دنیای دیگه س و برخلاف اسمش دورنماش خیلی به همگانی ربطی نداره.
با تلاش بسیار و توکل به خداوند توی همون آموزش هم میتونید رتبه عالی کسب کنید.
تشکر از خانم سمانه و:
خب خوشبختانه من لباس گرم هایم رو دستم باد کرده و فک کنم بالاخره موقع استفاده اش فرا رسیده :-)
یعنی کلاس های زبانشناسی نمین برگزار میشه(چون تو دفترچه ننوشته نمین)؟
و چند دقیقه تا اردبیل فاصله است؟
امکاناتش نسبت به دانشگاه اصلی اردبیل چطوره؟
 و اینکه می فرمائید کلاس ها کم هستش یعنی مثلاً دو روز در هفته است؟
و اگر راجع به حوزه علاقمندی اساتید هم چیزی میدانید بفرمائید.
تشکر
سلام آقا محمد؛

خوشحالم که وبلاگ رو پیدا کردید و دوباره به جمع ما پیوستید. من درباره دانشگاه محقق اطلاعاتی ندارم اما فکر کنم خوانندگان دیگه به خوبی می‌تونند راهنمایی کنند.
سلام
بچه ها من تماس گرفتم الزهرا
میگن اگر ثبت نام کنم و بعدش انصراف بدم باید هزینه پرداخت کنم. اینجوریه؟
گفتن سال 92 دو دویست می گرفتن به ازای هر ترمی که گذروندی قبل انصراف؟
ولی عده ای هم میگن هزینه نمیدین!
به آرام:

رایانشی صد در صد بیشتر به دردتون خواهد خورد. با رایانشی می تونین در شرکت هایی که فعالیتشون مرتبط با تکنولوژی زبان هست کار کنید، تو دانشگاه کار کنید، کار برنامه نویسی مرتبط با زبان کنید و غیره. یه سرچ بزنید تو گوگل، لیست کارهایی که می تونید با رایانشی انجام بدید رو می تونید ببینید و همچنین حقوقش...ولی همه اینا به شرطی هست که برنامه نویسی و ریاضی قوی داشته باشید. کلا اون ور آب تکنولوژی زبان و یا پردازش زبان بسیار پیشرفت کرده و شرکت های بزرگ کامپیوتری به دنبال دانشجوهای این رشته هستند. قطعا نیاز به تلاش فردی زیادی هم داره از طرف شما چون رشته جدیدی هست در ایران... با آرزوی موفقیت
آقا محمد همونطور که گفتم دانشکده ی زبان خارجه در شهرستان نمین هستش و این شهرستان تقریبا نیم ساعت با استان اردبیل فاصله داره...
از نظر امکانات اگر میخوایین نظر من و بدونین که راستش خوب نیس
کلاسای ارشدم دو روز در هفته هستش
به سمانه :
تشکر،پیگیری کردم و گفتند همه کلاس های ارشد در اردبیل برگزار میشه
31رتبه-پیام نور فم آزفا -اولین اتتخابم پیام نوربود
 سلام دوستان.اگر یک ترم ارشد فراگیر زبان شناسی خونده باشیم و سراسری پذیرفته بشیم میتونیم واحدها رو معادلسازی کنیم؟درصورت انصراف از پیام نور هزینه باید بپردازیم؟چون شنیدم ارشد آزاد اینطوری هستش و سراسری واحدهای آزاد رو معادلسازی نمی کنه.سپاس

به "به محمد":
تصمیم گرفتم برای دکتری ، رایانشی رو اقدام کنم
نظرتون چیه؟
ممنون از پاسخ هاتون. سوال دیگه ای که دارم اینه که زبان شناسی رایانشی فقط توی دانشگاه شریف تدریس میشه؟ 
منابع کنکورش با زبان شناسی همگانی فرق داره؟ یعنی کنکورش یکیه؟
کسی میدونه چرا رتبه من تو کارنامه نهایی دو تا کمتر شده؟
چون ایران دکتری رایانشی نداره از الان به فکر کشور مقصد، رزومه مرتبط و زبان باشید.
رایانشی رو دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف ارائه میدن.
منابع و آزمون هم با همگانی یکیه فعلا.
منابع کنکور در همین وبلاگ و لینکهای مرتبط پیدا میشه.

به "به محمد":
بله، منظورم این بود که ترکیب کارشناسی نرم افزار و ارشد زبانشناسی میتونه زمینه خوبی برای دکتری رایانشی باشه؟
برای رزومه به غیر از مقاله ، دیگه چی میتونه کمک کنه؟
خدا!!
سلام دوستان گرانقدر.لطفا جواب بدید.به نظرشما من که ارشد آموزش زبان تهران شمال پذیرفته شدم ارزش رفتن داره؟واقعا مرددم.نمی دونم چیکار کنم.میخوام برای امسال سراسری زبان شناسی بخونم.آیا کار درستیه؟هم به آموزش علاقه دارم هم به زبان شناسی.ممنون‌.
چرا دوستان زبان شناس دیگه نیستند و جواب بچه هایی که زحمت می کشند  و سوال می پرسند رو نمیدند.
به دنیا: اگر هنوز نمی تونی برای خودت تصمیم بگیری و منتظری تا ماها که نه تو رو میشناسیم نه علائقتو میدونیم نه شرایطتتو درک می کنیم برات تصمیم بگیریم، دوستانه و خواهرانه بهت نصیحت می کنم،فعلا ترک تحصیل کن. بزرگتر که شدی ادامه تحصیل بده.

به قدیمی
دوست محترم نیازی به تصمیم گیری دیگران ندارم.صرفا از دوستانی که اطلاعات کافی درمورد دانشگاه تهران شمال و بنیه علمی اش دارند و نیز کاربردی بودن آموزش یا زبان شناسی مشاوره بگیرم وگرنه هم سنم به اندازه ادامه تحصیل است و هم استعدادم.گاهی انسان سر دوراهی برای مهم ترین تصمیمات زندگی قرار میگیره که بهتر است از دیگران مساعدت بخواد.دانایی به پرسیدن است نه در خود فرورفتن.خودم بهترین تصمیم را به یاری خدای مهربون میگیرم.نیازی به نظر دوستانی که ادعای عالِم بودن دارند هم ندارم.تشکر...

سلام

به دنیا: واقعا بستگی به علاقه اون داره. از لحاظ کاربردی هم هردو مثل هم هستند. با ارشد آموزش زبان میشه تدریس کرد و با ارشد زبانشناسی هم اگر زبانتون خوب باشه میشه تدریس کرد البته در دانشگاه خیر..

به دنیا: بله ارزش رفتن داره اگر می خواید آموزشگاه های زبان کار کنید و اینا. با زبان شناسی شانس کمتری دارید. نمی گم نمیشه ولی خب اگه می خواید تدریس کنید چرا همون آموزش نخونید. 
به لیلی
سپاسگزارم از شما.امیدوارم موفق و سلامت باشید.
به سلام
سپاسگزارم.عذر میخوام خودم به تدریس و در کنار اون به کارهای پژوهشی فوق العاده علاقه مندم.اما مشکل اینجاست که کلاس های این دانشگاه برای بهمن ماه هستس که با فاصله یک ترم از آزمون سراسری وارد دانشگاه میشیم و علاوه بر علاقه شدیدی که به زبانشناسی و آموزش دارم دوست دارم دو کنکور رو بدم که آزمون آموزش به خصوص قسمت عمومی فوق العاده سختی داره و نگران میشم.بسیاری از اساتید و دوستان هم می گند برای دکترا کار فارغ التحصیلان آزاد سخت تره چون امتیاز بچه های سراسری بیشتر است.واقعا نمیدونم چیکار کنم.
به دنیا
سلام دنیا جان.رشته تیچینگ و زبان شناسی رشته های پرطرفدار و لذت بخشی هستند که ارتباطی با یکدیگر دارند.تیچینگ رشته نوپاتری هست و کاربردی تره و برای شما و دوستانی که بسیار به تدریس و هیات علمی شدن علاقه مند هستند مفید فایده هستش.در ایران هم قاعدتا دانشگاه های عالی مثل تهران و علامه و تربیت مدرس و...توی این شاخه حرفی برای گفتن دارند.اگر قصد هیات علمی شدن و ارائه مقاله های متعدد و فعال بودن در رشته تیچینگ رو داری اگر برات مقدورهستش امسال را منظم درس بخون تا دانشگاه عالی به امید خدا پذیرفته بشی چون این حقیقت محضه که در سطوح دکترا بچه های سراسری شانس بیشتری نسبت به آزاد دارند چه بسا عملکرد بچه های علوم و تحقیقات و تهران شمال و...و اساتیدشون کم از بچه های سراسری نیست اما ایران شرایط خاص خودش رو داره.مثلا شما واحدهای بهترین دانشگاه آزاد ایران رو نمیتونید با دانشگاهی که سطح پایینی در سراسری داره معادلسازی کنید پس به آینده فکر کنید که اینقدر رزومه و معدل و مقاله عالی داشته باشید که خاص ترین رشتتون باشید.من شنیدم دانشگاه آزاد ترم بهمن داره البته اونهایی که من شنیدم پس فکر نمی کنم یک ترم خیلی تاثیری در جلو انداختنتون داشته باشه.با توکل به خدای مهربون و عزم و پشتکار راسخ و هدفمند از حالا شروع کن به درس خوندن.بهترینها رو برات آرزو می کنم.موفق و شاد باشی.
آزمون سراسری اردیبهشت سال بعد یعنی سال ۹۵ برگزار میشه! پس فرصت بیشتری هم برای درس خوندن دارید. اگر ورودی بهمن هستید میتونید ثبت نام کنید آزاد رو برای کنکور هم خودتونو آماده کنید
خانم لیلی ببخشید من شنیدم اگر آزاد ثبت نام کردیم و سراسری قبول شدیم و خواستیم انصراف بدیم باید هزینه ترمها رو پرداخت کنیم من یکی از دوستام که شرایط خودش اینطور بود بهم گفت اما با شما موافقم که میتونند ثبت نام کنند و از حالا بخونند برای سراسری و هردو رشته رو امتحان بدند.
سلام لیلی جان مهربان.بنده در این فضا با شما آشنا شدم.تبریک بهتون میگم.امیدوارم بهترین ها را بدست بیارید.میشه لطف کنید ایمیلتون را بگذارید که من بتونم با شما در ارتباط باشم.بنده داوطلب ارشد زبان و زبان شناسی هستم.میخواستم از شما و دیگر دوستان کمک بگیرم.بسیار تلاش می کنم رتبه عالی کسب کنم.سپاسگزارم.
فقط کسانی که ارشد در یک دانشگاه دیگه بودن و الآن دانشجوی دکتری دانشگاه تهران اند، میدونند و میفهمند که دانشگاه تهران یه چیز دیگه است. ارشد من علامه بود، دکتری دانشگاه تهرانم.
تبریک به همه قبول شده ها
به آ.
لطف میکنید بگید تفاوتشو. و اینکه به نظرتون دانشگاه تهران از علامه بالاتره زبانشناسیش؟ از چه نظر و دلیلتون؟

۶۵۵ پیام نور‌تهران جنوب..!!
 اصلن هم نخونده بودم..!!!
امیدوارم سال دیگه روزانه یا شبانه قبول شم:-) 
درصدهام:
زبان:۲۵
دستور زبان فارسی:۷
زبانشناسی:۱۱
معدل کارشناسی:۱۷
سلام دوستان، خواستم ازتون کمک بگیرم برای شیوه درس خوندن. میخوام برای ارشد زبان شناسی بخونم. نمیدونم از چی شروع کنم و چطور بخونم. منابع رو دارم ولی نمیدونم از کدوم کتاب باید شروع کنم.

سلام

از کتاب مبانی ربانشناسی"ابوالحسن نجفی" شروع کن! میتونی از سوالات آخر کتاب شروع کنی..

سلام به همه دوستان
رتبه من 13 همگانی بود و خدا رو شکر دانشگاهی که علاقه داشتم یعنی علامه قبول شدم. کمی نگران بودم نکنه اونجا رو نیارم اما خدا رو شکر نتایج که اومد دیدم علامه قبول شدم. من کلا دو انتخاب کردم اول علامه بعد تربیت مدرس چون اون تخصصی که میخوام کار کنم فقط این دو گروه دارن. خوشبختانه من با علاقه اومدم تو این رشته، قبلا ارشد آموزش گرفته بودم اما دیدم علاقم به زبانشناسی هست پس اومدم از پایه این علمو یاد بگیرم. بنظرم دوستانی که برای سالهای آتی میخوان ارشد شرکت کنن این راه خوبیه که پیگیر علاقشون بشن و با آگاهی حتی انتخاب رشته کنن.
خیلی مشتاقم سر کلاس دکتر دبیر مقدم، صفوی، مدرسی، شقاقی و رقیب دوست بشینم.
موفق باشید
سلام سارا جان.تبریک.من هم واقعا علامه رو دوست دارم؟میتونم ایمیلتونرو‌ داشته باشم؟چندتا سوال ازتون دارم.ممنونم
سلام سارا جان تبریک میگم که دانشگاه دلخواهتان قبول شدید میشه بگید که دانشگاه علامه و تربیت مدرس روی چه تخصصی کار میکنند و دوم اینکه برای زبانعمومی و دستور زبان چه منابعی رو مطالعه کردید ممنون 
سلام به همه 
آقای مقدس عزیز
به نظرشما اگه کسی بخواد حتما ادامه بده و دکتری بگیره روزانه یا شبانه بودنش تاثیری تو پذیرشش داره؟
به سام
سلام.شبانه تفاوتش در هزینه اش است و توی مدرک درج نمیشه پس تفاوتی نمی کنه.ممکنه کسی دانشگاه شبانه معتبرتری را به روزانه ی دیگری ترجیح میدند.رتبه و رزومه خیلی مهمه.موفق باشید.
سلام __ ببخشید اموزش محور و پژوهش محور بودن هم در این مورد تاثیری نداره؟اخه اموزشیا پایان نامه ندارن 
سلام بهاره خانم
من زاهدانم... و اگه اطلاعاتی می خواهی من در خدمتم.
به محمد:
استادایی داریم تو دانشگاه شریف و تهران که کارشناسی نرم افزار بودن و ارشد و دکتری زبانشناسی خوندن و الان به بچه های رایانشی درس میدن. فوق العاده رشته هیجان انگیزی هست و پیشنهاد می کنم اگر نرم افزار هستید حتما برید چون لذت خواهید برد..
سلام من رتبه ام خوب بود و روزانه رازی قبول شدم( انتخاب اولم بود) والان دیدم که شبانه ی مدرس و طباطبایی هم قبول شده بودم (انتخاب 5-6 بودن)حالا به نظرتون رازی بمونم یا برم علامه ؟ نمی دونم خیییلیی تردید دارم!!!!!!!! لطفا جواب بدین ممنون
سلام دوست محترم.بستگی به شرایط زندگی و مالی و...شما داره.به طور کلی دانشگاه علامه و تربیت مدرس جزء دانشگاه های تراز اول هستند و شبانه هم تنها از لحاظ هزینه اش با روزانه تفاوت داره و توی مدرک درج نمی شه.اگر از لحاظ مالی براتون مقدوره که علامه و تربیت مدرس خیلی بهتر هستند و در غیراینصورت رازی.افرادی هستند که دانشگاه و قطب علمی بودنش اینقدر براشون مهمه که حاضرند تمام سختیهاش رو متحمل بشند.شما دوتا دانشگاه خوب رو هم آوردید که با شناختی که خودم از علامه دارم واقعا دانشگاه خوب و اساتید بزرگ و بزرگواری داره.
 سلام.من میخوام ارشد آموزش و زبان شناسی شرکت کنم.آیا آزموناشون تداخل داره؟البته تا اونجایی که میدونم اینطور نیست اما شک کردم.
و اینکه به نظرتون کدوم منابع زبان شناسی از لحاظ تخصصی مهم تره که بیشتر روشون کار کنم که دانشگاه های تهران و علامه و...
را بیارم.
خیلی برام مهمه.
لطفا تا دیر نشده کمکم کنید.


به سلام : واقعاً مچکرم ، اولین کسی هستید که بهم انرژی مثبت دادید ،
برای شما هم آرزوی موفقیت می کنم
باسلام دوستانی که زبان شناسی قبول شدید میشه بگین برای زبان چه منابعی رو پیشنهاد میدین، ممنون 

برای زبان، امسال سطح سوالات خیلی بالاتر بود. به نظرم با توجه به شناختی که از خودتون دارید بخونید. برای مثال 504 یکی از واجبات هست برای کنکور هر رشته ای. اما کنکور زبان شناسی یک پله سخت تره مثلا تافل و 1100 رو هم اگر نخوندید بخونید یا high school و همچنین منابع انگلیسی زبانشناسی مثل کتاب جورج یول، فرامکین یا اکماجیان چرا که ریدینگ ها همه درباره ی مسائل زبانشناسی هستند و چه بهتر که شما قبلا به انگلیسی اونارو خونده باشید. گرامر هم تقریبا هر کتابی که جامع باشه در زمینه گرامر Grammar Digest مثلا. اما در کل تست زیاد بزنید و خودتون دستتون میاد چجوری بخونید چون من سطح زبان شما رو نمی دونم. در ضمن سختی زبان کنکور زبان شناسی مثل گروه زبان نیست اما همینطور که گفتم امسال که من کنکور دادم خیلی سخت تر شده بود نسبت به سال های قبل جوری که من سر جلسه هنگ کردم و وقت کم آوردم اما خدارو شکر رتبه خوبی آوردم و الانم دانشگاه تهرانم. درکل اینجور بگم که پایه اولیه ش تافل و 504 هست که اول اونا مهمن. موفق باشید. 
اگر هزینه براتون مهم نیست بیاید مدرس یا علامه چراکه اساتید بسیار خوبی دارن و رتبه دانشگاهی اونا بالاتره البته این چیزی از ارزش رازی کم نمی کنه. 
نه کنکور این دو رشته تداخل نداره... گروه زبان یک روزه و گروه زبانشناسی یک روز دیگه و این رو هم یادتون نره که وقت گروه زبانشناسی کمتره از وقت گروه زبان اینو می گم چون خودم تجربه اینو نداشتم و سر جلسه وقت کم آوردم با توجه به سوالات سخت امسال.
خواهش می کنم اما یه چیزی که باید بدونید اینه که این رشته با این که خیلی هیجان انگیزه خیلی هم سخته و باید دو برابر بچه های همگانی کار کنید چرا که اونا فقط مباحث نظری رو می خونن اما شما باید هم اونارو بخونید هم ریاضی و مباحث کامپیوتر. یک سری مباحث هستن که پایه ای هستن مثل برنامه سازی کامپیوتر و آمار و احتمال و یک سری دیگه که خیلی ها افتادن تخصصی تره مثل پردازش گفتار Digital sound processing، پردازش متن و غیره که خیلی میان رشته هست مثلا توی رشته ی مخابرات این مباحث رو دارن که همه پایه قوی ریاضی می خواد که متاسفانه خود من ندارم. امیدوارم موفق باشید. 
آقای مقدس عزیز
لطفا یک پست بگذارید درباره ی شیوه ی مطالعه ی زبان برای کنکور ارشد.بهترین کتاب ها برای گرفتن درصد بالا.و از کسانی که در سال های پیش در درس زبان رتبه ی بالایی کسب کرده اند درخواست کنید به داوطلبان امسال کمک کنند. متشکرم
اینجا کسی هست ارشد رو پیام نور خونده باشه؟ برای دکتری با مدرک پیام نور مشکلی پیش نمیاد؟ اگه هدفم این لاشه ک عضو هیت علمی بشم
برای دکتری بیشتر بچه های سراسری رو قبول می کنن تو دانشگاه های سراسری. بچه های جاهای دیگه هم قبول می شن اما باید خیلی خیلی تلاش کنن و می دونین که اصلا بعضی جاها فقط بچه های همون دانشگاه قبول می شن..
سلام دوستان در مورد روش خوندن دستور فارسی بیشتر توضیخ بدین لطفا من خیلی توش مشکل دارم ..... در مورد منابع اول برا شروع کدوما خوبن و بعد کدوما چطوریه روش کار ممنون میشم.
به فرزاد: به نظرم اگر مشکل دارید از کتابهای دستور زبان فارسی دبیرستان شروع کنید خیلی کمک کننده هستند.

با سلام.

دوستان چند تا سوال داشتم ممنون میشم اگر پاسخگو باشید.

من الان ترم 5 رشته ی زبان و ادبیات فارسی پیام نور هستم و قصد دارم برای ارشد زبانشناسی بخونم.ولی اطلاعات خیلی مختصری در مورد گرایشاش پیدا کردم...

منظورتون از آزفا همون آموزش به غیر فارسی زبانان هست؟

در مورد رایانشی هم که نوشتین باید پایه ریاضی و برنامه نویسی قوی باشه....یعنی در چه حدی؟مثلا در حد رشته ی ریاضی دبیرستان یا در حد دانشگاه؟!!!!!!!

من زبان انگلیسیم در حد پیش دانشگاهیه و تازه دارم میرم کلاس زبان آیا گرایش آموزش به غیر فارسی زبانان به دردم میخوره؟!!!

 

 

ممنونم بابت پاسختون ولی مشکل بابت شهریه ندارم ولی مشکل من اینه که نمیتونم از خانواده ام دور باشم پس با وجود اینکه مدرس و علامه (نوبت دوم) قبول شدم نمیتونم برم اونجا و باید رازی بمونم ولی یه سوال به نظر شما اعتبار رازی چطوره ؟ 
سلام. 
درباره رایانشی:
برنامه نویسی پیشینش ریاضی قویه. خود برنامه نویسی هم دنیای دیگه ای هست. اگر ریاضی قوی ای دارید وذهن محاسباتی و همچنین علاقه دارید به اینجور مباحث، نگاهی به کتب برنامه نویسی و الگوریتم و هوش مصنوعی بیندازید ببینید با روحیه تون سازگار هست یا خیر. 
بحث رایانشی، چون به دو موضوع متفاوت مرتبط هست باید به هردو علاقه داشته باشید و خودتون رو در دو شاخه بالا بکشید. 
اگر یکی از این موضوعات رو فقط بخواید ببرید جلو که دیگه زبانشناسی رایانشی نیست اسم رشتتون. میشه همگانی. 
 
اگر قصد دارید وارد رسته رایانشی بشید، دروس مرتبط رو نگاهی بیندازید. 
پایه برنامه نویسی ریاضی قوی و طراحی الگوریتم هست. 
بعد از این دو موضوع، سراغ کتب برنامه نویسی سطح پایین و بعد سطح بالا برید و کتب هوش مصنوعی رو نگاهی کنید. 
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی