زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

تاخیر در به روزرسانی

چهارشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ب.ظ

حدود یک ماهه که وبلاگ رو به روز نکردم. دلیلش هم کاملا مشخصه و تقربیا بیشتر شما می‌دونید. این روزها هر وقت آزادی که پیدا می‌کنم تنها به کار روی پایان‌نامه‌ام اختصاص می‌دم تا مبادا بیشتر از حد طولانی بشه و فرسایشی! شاید اگر خیلی حواسم به وبلاگ باشه شاید ماهی یکی دوبار بیشتر نتونم به روزرسانی انجام بدم. فکر می‌کنم این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی پاتوق‌های زیادی برای بحث و گفت و گوی دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی وجود داره و شاید این وبلاگ دیگه خاصیت قبلی خودش رو نداشته باشه. اما در هر حال از تمامی خوانندگانی که همچنان سر می‌زنند سپاسگزارم و امیدوارم این تاخیرها قابل تحمل باشه.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۱
سید محمد مهدی مقدس

نظرات  (۱۶)

سلام آقای مقدس من فکر می کنم اینجا هنوز پاتوق خوبی باشه
با سرنوشت موافقم، فضای وبلاگ یه چیز دیگه است
امیدوارم پرسش و پاسخها تو نظرات دوباره شکل بگیره

آقای مقدس تمام زحمات اقای بنادکی رو نابود کردین!

به نظرم این وبلاگ رو ببندین بهتره چون بازدیدکنندگانش که روز به روز دارن کم میشن و دو ماه یکبار هم به روزرسانی میشه

طبق گفته های شیرین خانوم فضای وبلاگ چیز دیگری ست.که هیچ شبکه ای نمیتونه جای اون رو بگیره مخصوصا اگه اون وبلاگ یه وبسایت علمی باشه..شک نکنین.ادامه داشتن این وبلاگ اموخته ها و خاطرات بسیاری را برای دوستدارانش یادآوری می کند....
شاد باشید
آقای مقدس لطفا ادامه بدید. 
خوبه حالا آقای مقدس توضیح دادن که برای چی این مدت کمتر کارای وبلاگ رو انجام میدن. منم مثل دوستان دیگه با بودن این وبلاگ حتی ماهی یکی دوبار هم موافقم و اگه امثال مژده خانوم مخالفند می تونن به این وبلاگ سر نزنن
۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۷ سید محمد مهدی مقدس
سلام بر همگی و سپاس از همه شما؛

بی‌تردید بنده به روز رسانی این وبلاگ رو ادامه می‌دم اما طبیعتا به دلایلی که گفتم دیرتر به روز می‌شه.
سلام به تمامی دوستان.من فقط از این فضا برای رشته زبانشناسی استفاده می کردم چون از یاران همیشگی اش هستم که متاسفانه در زمینه ارشد زبان شناسی دوستان یا نمیاند که به ما پشت کنکوریها کمک کنند یا دیر پاسخ میدند.آقای مقدس یک مطلب هم در خصوص ارشد زبان شناسی و گرایش هاش بگذارید که ما استفاده کنیم.ممنونم.
سلام.دوستان کسی درمورد رشته آموزش زبان فارسی اطلاعاتی داره؟گرایش جدیدیه؟کدوم گرایش زبان شناسی بهتره؟تشکر
بهتر بودن گرایش خاص به خودتون بستگی داره،به نظر من همه اش قشنگه
دوستان اشاره کرده بودند رایانشی مربوط به کسانی هست که به ریاضی علاقه مندند
آموزش فارسی هم که محتواش با اسمشه  همگانی درباره زبان هست که شامل شاخه های گوناگون هست و آزفا هم مطالب همگانی رو داره به علاوه آموزش
سلام.
من هم با شیرین موافقم. گرایش من آزفا بود. به نظر من آزفا بیشتر دروسش با زبانشناسی یکیه اما بخش عمده رشته تیچینگ رو بوشش میده. در واقع آزفا ترکیبی از زبان شناسی و تیچینگه.
سلام آقای مقدس میشه کتاب دستور زبان فارسی(واژگان) مشکوه الدینی یا خلاصه اش رو توی کانال بگذارید
ممنون میشم

سلام.دوستان لطفا به بنده بگید من میتونم ارشد م را برم دانشکده علوم شناختی و زبان شناسی شناختی توی حوزه مغز و نورو بخونم؟ممنون
خدا قوت دوست عزیز. همینکه با این همه مشغله دنیای مجازی رو فراموش نکردین و مطالب زیباتون رو با ما درمیون می زارید ستودنی است.
با عرض سلام و خسته نباشید 

ممنون از وبلاگ و مطالب خوبتون. یه درخواست از شما داشتم می خواستم اگر امکانش هست کتابی رو به من معرفی کنید در زمینه آواشناسی که تمام آواهای IPA رو توصیف کرده باشه راستش این ترم امتحان آواشناسی عمومی دارم و می خوام یک کتابی باشه که تمامی آواهای IPA رو پوشش بده. ممنون می شم کمکم کنید دو هفته دیگه امتحان دارم :( با تشکر 
سلام بر همگی و سپاس از لطف همه شما. ببخشید که این قدر دیر به دیر می‌تونم جواب بدم.

1- فکر کنم در وبلاگ قبلی فهرست درس‌های رشته زبان‌شناسی همگانی و آزفا وجود داشته باشه. به علاوه فهرست دروس رایانشی هم در اون وبلاگی که کلا از بین رفت گذاشته بودم که در صورت نیاز دوباره در این وبلاگ قرار خواهم داد.
2- کتاب دستور دکتر مشکوه الدینی رو متاسفانه نه به صورت پی دی اف و نه به صورت خلاصه در اختیار ندارم.
3-درباره IPA هم باید بگم که تقریبا اکثر کتابهای آواشناسی عمومی تمام این‌ها رو توضیح داده. مثلا می‌تونید به کتاب آواشناسی عمومی دکتر مدرسی از انتشارات سمت مراجعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی