زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

رسیدگی به وبلاگ

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۲ ب.ظ

امروز کمی نشستم تا به وبلاگ رسیدگی کنم! سعی کردم سراغ فایل‌های قدیمی برم که قبلا برای آزمون ارشد قرار داده بودم اما هر چی فکر می‌کردم به سختی یادم میومد که اون‌ها رو کی و چه سالی به اشتراک گذاشته بودم! یاد سال گذشته افتادم که بلاگفا خراب شده بود و تعداد زیادی از پست‌ها از بین رفت! خیلی فکر کردم تا ببینم دقیقا چه مطالبی از بین رفت و کم‌کم به لطف ذخیره فایل‌های هر ماه، یه چیزایی یادم اومد اما هنوز هم برام مبهمه!

وقتی مدتی چیزی رو رها می‌کنی به تدریج رشته امور از دستت خارج می‌شه و مدتی طول می‌کشه تا به شرایط سابق برگردی!

این چند روز دیدم که آمار بازدید از وبلاگ به شکلی عجیب بیشتر شده و تعدادی از داوطلبان آزمون ارشد 95 درباره قبولی‌شون اظهار نظر کرده بودند. من خودم اصلا فکر نمی‌کردم این اتفاق بیافته. اگرچه چند ده نظر قابل مقایسه با چند صد و یا حتی بیش از هزار نظر در سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست اما همین هم جای شکر داره. به هر حال با توجه به رواج برنامه‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند و راحتی استفاده از این گجت‌ها، طبیعی به نظر می‌رسه.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۸
سید محمد مهدی مقدس

نظرات  (۱۲)

خب با تحول فضای مجازی . درصد نفوذ گوشی های همراه خیلی مخصوصا توی ایران از پی سی بیشتر شده . واسه همینه که یه کانال تلگرام از یه وبلاگ خیلی مخاطبش بالاتره . هرچند بدیه نرم افزارهای پیام رسان این هست که بعد از مدتی جاشون رو به بعدی میدن ( مخصوصا توی ایران  ) . منتهی فضای وب همیشه پایداره . ولی در کل این درسته که در هنگام اعلام نتایج بازدید ها بیشتر بشه . هیجانه دیگه . وبلاگ خوب و مفیدی دارین . ممنون
البته همچنان سایت قبلی در جستجو ها بالا تر میاد ولی قدیمی بودن پست های اونجا و عدم دقت برای پیدا کردن آدرس جدید یک کم رسیدن به اینجا رو سخت تر می‌کنه.

و به نظر من یک محیط وبلاگی پایدار که قابلت بازگشت و مرور مجدد رو داره هیچوقت جایگاهش رو از دست نمی‌ده ... 

(من خودم خیلی از آمار رتبه ها و درصد ها و ... استفاده کردم)
سلام،آقای مقدس دفاع کردید؟
سلام آقای مقدس یه سوال دارم ممنون میشم چنانچه در این خصوص اطلاع داشته باشید پاسخ بدید. آیا این درسته که فارغ التحصیلان ارشد نمیتونن در آزمون کارشناسی سراسری شرکت کنن. من مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدمو از دانشگاه ازاد گرفتم.قصد دارم برای سال اینده در کنکور تجربی شرکت کنم. نیمدونم مجاز هستم یا نه؟ممنون میشم اگر اطلاعی در این خصوص داشته باشید در اختیارم قرار بدید.
سلام بر همگی و سپاس از لطفتون. چیزی که درباره کارکرد سایت گفتید درسته. مطالبی که در گروه‌های تلگرامی قرار داده می‌شه خیلی زود فراموش می‌شه و جای خودشون رو به مطالب جدیدتر می‌دن اما سایت این طور نیست.
درباره کارشناسی هم باید بگم تا جایی که اطلاع دارم، هر کسی با هر مدرکی و در هر مقطعی که باشه می‌تونه دوباره در کارشناسی شرکت کنه.
سلام آقای مقدس خسته نباشید.
دانشگاه بهشتی اجازه مطالعه تزها و پژوهش هایش را میدهد؟
دوستان اگر شما هم خبر دارید لطفا جواب بدید نیاز دارم.شاید آقای مقدس پیام رو نبینن.
ممنونم
خیلی دلم گرفته،خیلی
نمیدونم هنوزم کسی هست به رشته زبانشناسی علاقه داشته باشه
کاش الان به سال 90 برمیگشتم به جای اون انتخاب لعنتی برای یکی از رشته های پزشکی مثل بینایی سنجی تلاش میکردم و انتخاب رشته میکردم.حیف وصد حیف اون موقع اطلاع و آگاهی الان رو نداشتم.
همش انتخابای اشتباه همه هم پشت سر هم
ریاضی آموزش زبان ودست آخرم این زبانشناسی لعنتی
و عمری که به باد رفت

همه جا متروکه شده متروکه
سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه
با توجه به افزوده شدن مباحث جدید به کنکور دکترا، جامعه شناسی، روانشناسی و زبانشناسی رایانشی، آیا میدونید چه منابعی رو باید مطالعه کرد؟ از هرکدوم از اساتید میپرسم جوابی ندارن!
کنکور امسال توی قسمت رایانشی، ریاضی و برنامه نویسی هم اضافه شده. از کجا باید بدونیم منبع ها چی هستن؟ چی بخونیم کلا؟ کسی خبری نداره؟
باسلام و احترام
امیدوارم خوب باشید.
آدرس وبتون رو در مجله ی پژوهشنامه در رفرنس های یک مقاله پیدا کردم.البته آدرس سابقتون(بلاگفا) توی مجله ثبت شده بود که بعد توسط پست خودتون هدایت شدم به این وبتون.و بسیار خوشحالم.و اما غرض از این صحبتها بنده دانشجوی ارشد علم اطلاعات هستم و در حال حاضر دارم رو پایان نامه ام کار می کنم.موضوع پایان نامه ام به دوزبانگی و رشته ی زبان تا حدودی گره خورده.می خواستم ازتون کمک بگیرم .برای مبانی نظری و ادبیات پژوهش به یه سری مطالب در مورد دوزبانگی نیاز دارم.آیا شما به مطالبی در این زمینه دسترسی دارید؟ و اگر آره.می تونم خواهش کنم در اختیارم قرار بدید؟
بینهایت سپاس.

سلام.وقتتون بخیر.من سال 99 کنکور دارم و داشتم در مورد رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته انسانی تحقیق میکردم که رسیدم به زبان شناسی و اخرش هم به وبلاگ خوب شما.مطالب خیلیی مفیدی پیدا کردم در مورد این رشته خصوصا مصاحبه ای که با یکی از اساتید گذاشته بودید توی وبلاگ قبلی.اما متاسفانه دیدم که اخرین بروز رسانیتون برای 3 سال پیش هست.ازتون میخوام لطف کنید اگر این نظر رو دریافت میکنید، در مورد بازار کار این رشته و موقعیت های شغلیش یک بار دیگه هم مطلبی رو ارائه بدید یا در صورت امکان ایمیل بزنید.چون من خیلی مشتاقم در این مورد بدونم و احتمالا وضعیت شغلی در طول 9 سال(تاریخ مصاحبه با اون استاد محترم) خیلی تغییر کرده.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی