زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

به نام خداوند جان و خرد

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ

دوباره وبلاگی جدید رو بازگشایی می‌کنیم. اصلا دوست نداشتم که با تغییر مداوم وبلاگ باعث سردرگمی خوانندگان بشم. سال گذشته در شهریور بود که به دلیل نداشتن اختیارات کافی در وبلاگ linguist87 مجبور شدم وبلاگ رو عوض کنم و سعی کردم تا جایی که می‌تونم مطالبی رو از وبلاگ قبلی به وبلاگ linguists منتقل کنم. چند ماه گذشت و کم‌کم وبلاگ داشت مثل وبلاگ پیشین جای خودش رو باز می‌کرد و حتی در جستجوهای گوگل رتبه‌ی خوبی گرفته بود. در روزهای اعلام نتایج آزمون دکتری بازدید از وبلاگ به خوبی افزایش یافت و انگار همه چیز خوب پیش می‌رفت.

اما در اردیبهشت ماه و دقیقا قبل از اعلام نتایج آزمون ارشد بود که ناگهان بلاگفا فعالیت‌اش متوقف شد و دلیل اون رو جابجایی سرورها در کانادا اعلام کرد. اما متاسفانه همون‌طور که بهتر در جریان هستید به سرورها آسیب رسید و پس از حدود یک ماه و نیم بلاگفا با پشتیبان قدیمی دوباره فعالیت خودش رو آغاز کرد در حالی که بسیاری از اطلاعات در سال 93 در همه وبلاگ‌های بلاگفا از بین رفته بود. وبلاگ linguists هم کلا از بین رفته بود و من دوباره آدرس اون رو ثبت کردم. اول قصد داشتم دوباره در همون بلاگفا به فعالیت ادامه بدم اما کم‌کم دچار تردید شدم و به این فکر افتادم که به وبلاگ بیان بیام. این سرویس وبلاگ امکانات بسیار خوبی داره و سعی می‌کنه از فعالیت وبلاگ‌های زرد جلوگیری کنه تا تنها افرادی که قصد استفاده درست از فضای مجازی رو دارند بتونند به فعالیت بپردازند. بیشتر امکانات وبلاگ رایگان هست اما بعضی امکانات بیشتر رو می‌تونیم با پرداخت هزینه دریافت کنیم. هر چند که به این روش ممکنه که گاه هزینه‌ای رو پرداخت کنم تا وبلاگ بهتر بشه اما به نظرم با توجه به امکانات خیلی خوب و قدرتمند این سرویس وبلاگ، ارزشش رو داره. شاید با استفاده از این سرویس مطمئن باشم که دیگه تقریبا هرگز اطلاعات گذشته از بین نمی‌ره.

نکته دیگه این‌که در این سرویس نمی‌شد از قالب‌های متنوع استفاده کرد و مجبور شدم قالبی رو از قالب‌های ارائه شده خود بلاگ بیان انتخاب کنم. چون بعضی خدمات در این‌جا پولی هست و افراد کم‌تری از سرویس بلاگ بیان استفاده می‌کنند، قالب‌های طراحی شده‌ی مخصوص بلاگ بیان در سایت‌های قالب وبلاگ پیدا نمی‌شه. البته این امکان وجود داره که قالبی جدید طراحی کرد و یا قالب‌های مخصوص سرویس‌های دیگه رو برای بلاگ بیان ترجمه کرد. در صورتی که این امر محقق شد، حتما از قالب زیباتری استفاده خواهم کرد.

همون‌طور که در پایین سایت می‌بینید، این سرویس با شعار «رسانه متخصصان و اهل قلم» فعالیت می‌کنه و به همین دلیل فعلا استفاده از شکلک یا اسمایلی در مطالب و بخش نظرات امکان‌پذیر نیست. البته در بخش راهنمایی سایت نوشته بود که احتمالا در آینده چنین چیزی میسر بشه.

در کل من به این جمع‌بندی رسیدم که ادامه فعالیت وبلاگ زبان‌شناسی همگانی در این‌جا بهتر و مطمئن‌تر می‌تونه باشه. امیدوارم که شما هم فضای این‌جا رو دوست داشته باشید.

۹۴/۰۴/۱۱
سید محمد مهدی مقدس

نظرات  (۵۰)

۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۶ سید محمد مهدی مقدس
سلام بر بر همگی. با اینکه نمیشه در بخش نظرات شکلک قرار داد اما چند تا امکان خوب برای نوشتن متن داره. مثل امکانات ایتالیک و بولد و حتی خط کشیدن زیر واژه ها. به علاوه میشه مستقیما آدرس یک لینک رو وارد کرد و یا چینش متن رو تنظیم کرد.

از همه شما درخواست دارم تا نظر خودتون رو درباره این وبلاگ جدید مطرح کنید.
فضاش عالیه.موفق باشی استاد
سلام اقای دکتر موفق باشید
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۱ سید محمد مهدی مقدس
سلام و خیلی ممنون از لطف شما. خوشحالم که خیلی زود به وبلاگ جدید تشریف آوردید.
سلام.خیلی خوبه ممنون.
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۳ پارسا بامشادی
آقای دکتر وبلاگ جدیدتون مبارک باشه. با آرزوی کامیابی و بهروزی.
سلام  وبلاگ جدید مبارک باشه :) ! خواننده همیشگی وبلاگ شما هستم. با تشکر از زحمات شما.
امروز خیلی کمند، انسانهایی که دغدغه ی کمک به دیگران را دارند بدون چشم داشت.
دست مریزاد!
بهتره اینجا

سلام

وبلاگ جدید مبارک. انشاا... چرخش براتون بچرخه (شوخیه البته)

فضاش خوبه.

اتفاقا اینجا خیلی هم شیک تر و شکیل تره، مبارک باشه
سلام اقای دکتر، اگه میشه راهنمایی کنید که برای ازمون دکترای ازاد چه کتابهایی بخونیم بهتره؟ ممنون
 سلام خانه ی جدید مبارک
سلام. مبارک باشه. اینجا خیلی خوبه...
سلام. واقعا خسته نباشید که همیشه سعی میکنید در هر شرایطی وبلاگ رو حفظ کنید. خواننده دائمی وبلاگتان هستم. موفق باشید.
سلام. 
عالیه. موفق باشد جناب دکتر.
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۷ سید محمد مهدی مقدس
سلام. خیلی خیلی ممنونم از لطف شما. این طور که معلومه شما این وبلاگ رو پسندیدید و بنابر این ان شاءالله در همین وبلاگ به کار خودمون ادامه میدیم. احتمالا حدود ده روز دیگه فرصت نیاز باشه که دوباره کار مطلب گذاشتن برای وبلاگ رو شروع کنم. مطمئنا اول پستی رو برای اعلام نتایج کارشناسی ارشد قرار خواهم داد و امیدوارم که دوستان همه همکاری کنند و درصد و رتبه های خودشون رو ثبت کنند. ضمن اینکه چون اطلاعات سال 93 ما هم از بین رفته شاید از کنکوری های 93 هم دوباره بخوام که نتایج خودشون رو ثبت کنند. البته به شرطی این اتفاق میافته که همچنان خواننده وبلاگ باشند که احتمال کمی در این رابطه وجود داره.
۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۰ سید محمد مهدی مقدس
درباره منابع آزمون دکتری آزاد هم بگم که همون منابع آزمون سراسری رو باید بخونید و فرقی نداره. اما این رو اضافه کنم از سال گذشته که ظرفیت دانشگاه آزاد رو چندین برابر کردند، قبول شدن در دکتری آزاد کار سختی نیست و اصلا از این بابت نگران نباشید. به نظرم اگر میتونید هزینه کنید شبانه سراسری رو هم میتونید در نظر داشته باشید. دانشگاه آزاد از نظر علمی در دکتری قابل قبول نیست.
عالیه موفق باشید
سلام خدمت شما.بسیار خوشحالم که از بلاگفا نقل مکان نمودید.من در کنکور امسال رتبه ۴۳۳ زبانشناسی و ۱۴۱ آزفا و ۵۶ واژه گزینی شدم.انتخابهام به ترتیب اولویت زبانشناسی روزانه فردوسی آزفا روزانه فردوسی.زبانشناسی شبانه فردوسی و آزفا شبانه فردوسی و زبانشناسی پیام نور مشهد بود.با توجه به اینکه من برای کنکور امسال مطالعه نداشتم و داشتن بچه کوچیک زیر دو سال تصمیم دارم همین امسال هر جور شده قبول شم.بنظر شما کدام انتخابها را احتمال قبولی دارم؟با تشکر.
به هستی  پیام نور احتمال قبولی زیادتر از بقیه است

سلام.

فوق العاده ست .استاد ممنون از زحمتاتتون.

موفق باشید.


۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۶ سید محمد مهدی مقدس
سلام دوباره. خیلی ممنون از لطف شما. با این نظرات شما من انگیزه بیشتری پیدا میکنم تا به زودی کار خودم رو در اینجا ادامه بدم.

آقای مقدس استادای علوم و تحقیقات با دولتی مگه تفاوتی دارن؟!

مگه غیر از اینه تمام استادای به نام بجز دکتر دبیرمقدم و صفوی در علوم و تحقیقات هم درس میدن؟!

چرا سطح علمی پایین خودتون رو گردن دانشگاه میندازین؟

دانشگاه ازاد به شما گفته توی همایشها و کنفرانسها شرکت نکنین؟!

شما دوره ارشد و دکترا کلا چنتا کار پژوهشی داشتین؟

مشکل از دانشگاه نیست مشکل از دانشجوی تنبل  و بی‌عرضه است.

واقعا براتون متاسفم دیگه به وب تون سر نمیزنم


       و عباد الرحمن  الذین یمشون  علی الارض هونا  واذا خاطبهم  الجهلون قالوا سلاما (فرقان63) بندگان خوب  خداوند کسانی هستند  که آرام  روی زمین راه می روند  و هنگامی که نادانان  ایشان را خطاب می کنند  از آنها  روی گردانده  وسلام می کنند.( منظور سلام متارکه و نه احوالپرسی)   تنها این جواب می نوان به شما داد  دوست عزیز
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۹ سید محمد مهدی مقدس
هستی خانم:
سلام و ممنون از لطف شما. ببخشید کمی دیر شد. من احتمال میدم که آزفا شبانه فردوسی رو قبول بشید.
ممنونم آقای قطب و آقای مقدس.امیدوارم فردوسی قبول شم.

به هستی

درباره پیام نور هر سوالی داشتی در خدمتم( من  خودم پیام نوری بودم )

سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای مقدس .من درکنکور ارشد امسال شرکت کردم .به نظرتون با رتبه 248 همگانی و454 آزفا امکان داره تهران شبانه قبول شم.با تشکر
۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۸ سید محمد مهدی مقدس
سلام. سالهای گذشته رتبه‌هایی در این حدود در تهران قبول میشدند اما امسال حدس زدن در این مورد دشواره چون در بعضی دانشگاه‌های تهران ظرفیت‌ها کمتر شده. رتبه شما بینابین هست و نمی‌شه به طور قطع جواب داد اما فقط می‌تونم بگم که احتمال قبولی در تهران هست اما نه صد در صد.
۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۴:۴۲ علی محمدی
با سلام 

آقای مقدس فکر نمیکنید اظهار نظرتون درباره دانشگاه آزاد خارج از انصافه؟! اینگه گفتید "دانشگاه آزاد از نظر علمی در دکتری قابل قبول نیست".
 دانشجوهای دانشگاه آزاد و اساتید اونجا هم مثل همه جا دارند زحمت خودشون رو میکشند. از نظر تولید علم و پژوهش هم شما حساب کنید دانشگاه آزاد  در مجموع رتبه خوبی داره. اما دانشگاهی مثل علامه هنوز نتونسته رتبه چندان خوبی کسب کنه. 

سلام آقای دکتر مقدس

منم با نظر آقای علی محمدی و پژمان موافقم. خیلی از دانشجوهای دانشگاهای دولتی رغبت درس خوندن هم ندارن چه برسه برن مقاله و کتاب بنویسن. یه نگاهی به انجمن زبانشناسی بندازین، اکثر هیئت اجرایی شون دانشگاه آزادی اند.

این دانشجوها هستن که کیفیت علمی دانشگاه رو پایین میارن.

من که تا حالا اسمی از شما در نشریات و همایشهای زبانشناسی ندیدم!! پس برادر من اول خودتون رو اصلاح کنید بعد دانشگاه هم اصلاح میشه


۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۹ مرتضی قره‌باغی

آقای مقدس من از دانشجویان سالهای دور دانشگاه ازادم که ارشد و دکتری رو هم تهران مرکز و علوم و تحقیقات خوندم.

امیدوارم دلیل محکمه پسندی برای تهمت بی کیفیتی به دانشگاه آزاد داشته باشین وگرنه حرف تون مثداق نشر اکاذیبه.

مقالات ارائه شده در ژورنال های معتبر داخلی و خارجی خلاف ادعای شما رو تأیید میکنه. شما باید بهتر بدونید که کمیت و کیفیت دو فاکتور منفک از هم هستن. از نظر کمّی قبول دارم دانشگاههای پولی مثل بین الملل و ازاد و شبانه خیلی گسترش پیدا کردن ولی از نظر کیفی دانشگاههای ازاد از خیلی از شبانه ها بهتر کار کرده.

یا معذرت خواهی کنید و یا سند قابل قبولی برای ادعاتون ارائه کنید

۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۰ مرتضی قره‌باغی
ببخشید مصداق درسته خطای تایپی بود
سلام و سپاس بسیار از شما آقای مقدس
ممنون از زحماتتون آقای مقدس.من خیلی زیاد از محتویات وبلاگ هاتون استفاده می کنم. چه حیف که این مشکل پیش اومد نظراتی که دوستان برای پست های بحث آزاد بعد از کنکور گذاشته بودند هم خیلی مفید بود.
بازم ممنون برای بازسازی وبلاگ  --@
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۸ مرتضی قره‌باغی

آقای مقدس من منتظر معذرت خواهی شما از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد هستم.

تهمت زدن به سازمان های دولتی که میدونین چه عواقبی داره، پس  از این به بعد از این حرفای مزحکانه و نابخردانه نزنید

با سلام
من نه دانشجوی زبان شناسی ام
نهفارغ التحصیل دولتی و آزادم
اما از شماها دانشجویان و فارغ التحصیلان به اصطلاح "زبان شناسی" بعیده
اولا خود نویسنده وبلاگ آقای مقدس  فارغ التحصیل علوم و تحقیقات هستند
دوما ایشون توهین نکردند! فقط گفتند کدانشگاه آزاد از نظر علمی در دکتری قابل قبول نیست."
یعنی چی؟
یعنی در مصاحبه دکتری امتیاز علمی واسه بند دانشگاه محل تحصیل به داوطلب تعلق نمیگیره
توی این امتیازدهی تفاوت داره که شما دولتی روزانه، شبانه و یا پیام نور خونده باشید
آقای مقدس فقط خواستند شمارو راهنمایی کنن
لطفا دقیق یه جیزی رو بخونید
بعد قضاوت کنید
و الآن این شمایید که باید از ایشون عذرخواهی کنید...


آقای  قره‌باغی ادبیات تهدید آمیزتون بسیار زشت و مشمئزکننده بود. اینجا یک فضای علمیه و جایی برای قلدربازی و نشون دادن بازوی خودتون و سازمان دولتیتون نیست.
متاسفم
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۴۷ مرتضی قره‌باغی

م.م و غزاله

آقای مقدس خودشون این وبلاگ رو به‌روز میکنن و نظرات رو میبنن پس نیاز به وکیل وصیع ندان.مطمعناً حرفشون از سر بغض و کینه بوده که جوابی نمیتونن بدند.

با عرض سلام  و خسته نباشید  خدمت  استاد مقدس عزیز.
استاد  زحمت ها یی که برای بازسازی  وبلاگ میکشید  واقعأ قابل تقدیره،بابت تمام  زحمت ها و لطفتون  ممنون.
موفق و پیروز باشید .
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۴ سید محمد مهدی مقدس
سلام و ممنون از لطف شما. امیدوارم بتونم در این وبلاگ مطالب خوبی قرار بدم.

بعضی از نظرات رو به ناچار حذف کردم. صحبت‌های من در بالا کاملا روشن بود اما اینکه یک نفر برداشت شخصی خودش رو از حرف‌های من داره و سعی داره با چند تا کامنت بحث به راه بیاندازه بحث دیگه‌ست.
جناب قره باغی
اینم پاسخ اقای مقدس

ضمنا وکیلوصیع!مطمعناً!! مزحکانه!!!!

واقعا که!
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۲ م . رضایی فرد
مثلا تحصیلات تکمیلی هستیم! به جای حواشی بهتره راجع بع مسایل علمی روز دنیا صحبت کنیم!!!
 با سلام خدمت دوستان زبانشناس و زبانشناس آینده
قراره از هفته اول مهرماه، تا اواخر آذر در دانشگاه ما (دانشگاه تهران)  سه تا گروه همخوانی مقاله تشکیل بشه، به نام اتاق نحو، اتاق نحو پیشرفته و اتاق واجشناسی
این اتاقها هر کدوم هفته ای یکبار جلسه دارن و در هر دو یا سه جلسه، یک مقاله بروز و متناسب با سطح دانشجویان گروه خوانده و نقد میشه (4 تا 5 مقاله در طول ترم). از اونجایی که تجربه چنین گروهی در دانشکده ما بسیار موفق و مفید بوده، میخواستم اجازه بگیرم و از طریق وبلاگ شما از همه دانشجویان ارشد و دکتری زبانشناسی دعوت کنم تا در صورت تمایل مهمان ما در این جلسات باشند. شرکت در جلسات کاملا رایگانه و سطح مقالات به گونه ای هست که دوستان علاقه مند به این حوزه بدون نیاز به پیش زمینه خیلی خاصی میتونن ازش بهره ببرن تنها شرط حضور در جلسات هم علاقه مندی و حضور فعال هست.
دوستانی هم که بین شرکت در اتاق نحو پیشرفته یا مقدماتی شک داشته باشن در صورت تماس با بنده راهنمایی لازم رو دریافت خواهند کرد. همین طور هر سوال دیگه ای داشتند دوستان با بنده تماس بگیرند. مشتاقانه منتظر هستم.

abbasnasri27@gmail.com
سلام
هزار هزار بار سپاس از این سایت منحصر به فرد...
من کارشناسی ادبیات فارسی خوندم و می خواستم ارشد زبانشاسی همگانی بدم. 
هرچه توی وبلاگ قبل و این جا سرچ کردم (شاید دقیقتر باید بگردم!) مطلب پر و پیمانی راجع به منابع ارشد نیافتم.
سپاسگزارتون میشم اگر لیست منابع را کامل در اختیارم قرار بدید چون فرصت کوتاه است و جانکاه!...
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۶ سید محمد مهدی مقدس
سلام دوست عزیز.

البته مطلب در وبلاگ linguist87 بود اما من برای شما و دیگران اون رو با تغییران مورد نیاز دوباره در همین وبلاگ منتشر کردم. برای دیدن این مطلب در بخش کلمات کلیدی، روی «منابع آزمون کارشناسی ارشد زبان‌شناسی» کلیک کنید.
سلام قربان:
من راجع به یکی از مطالب سایت قدیمیتون سوالی دارم.لطف کنید ایمیل شخصی خود را برایم بگذارید.ممنون
سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر از مطالب مفیدتان
من در مورد زبان و ساختارگرایی، نظریه های کنش گفتاری، نظریه تعامل نمادین و به طور کلی در زمینه مبانی فلسفی و اجتماعی متن نیاز به کتاب و مقالات فارسی دارم. میشه لطف بفرمایید و اگر مطالبی در این زمینه دارید معرفی بفرمایید
ممنون از شما
۰۴ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۰ فرزاد میرشکاری
سلام دوست عزیز. کاش شماره ای از خودتونو در وبلاگ میذاشتین تا دسترسی با شما راحتر باشه
لطفا با بنده تماس بگیرید/
09137133545
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی