زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

دستور شناختی زبان انگلیسی

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

چندین ماه بود هیچ کتابی رو به اشتراک نگذاشته بودم. اما یکی دو هفته پیش به طور اتفاقی به کتابی برخوردم که توجه‌ام رو به خودش جلب کرد که گرامر انگلیسی رو با رویکرد دستور شناختی بررسی کرده. شاید یادگیری گرامر انگلیسی با رویکرد شناختی بتونه تا حدی یادگیری زبان‌آموزان و خود ما رو آسون‌تر و ما رو کمی از شیوه‌های متداول آموختن گرامر جدا کنه. متن زیر بریده‌هایی از مقدمه کتاب به زبان خودم هست:

این کتاب درس‌نامه‌ایه که هدفش آشنایی دانشجویان زبان و زبان‌شناسی با دستاوردهای تازه پژوهشی در دیدگاه شناختی هست. در این کتاب سعی بر اینه تا کاربرد دستور شناختی رو برای درک بهتر گرامر انگلیسی نشون بده. دستور قدیمی یا سنتی بیشتر روی صورت‌ها، ساختارها و قواع متمرکز هست اما در رویکرد دستور شناختی زبان ابزاری برای مفهوم‌سازی و در نتیجه معنی‌داری زبان به حساب میاد، پس دانش‌آموزان و دانشجویان وارد حوزه جدید و جذابی از تجربه انسان می‌شن.

 

Cognitive English Grammar (4.4 MB)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸
سید محمد مهدی مقدس

زبان‌شناسی شناختی

نظرات  (۸)

درود و عرض ادب
آقای مقدس ، مهرورزیده اگر برایتان ممکن است درباره ی منابع ارشد زبانشناسی همگانی هم پستی قرار دهید ، چون بعضا با جستجو در اینترنت سایت هایی را پیدا کرده ام که مطالب ضد و نقیص هم قرار داده اند.
من کارشناسی آموزش دارم و ارشد می خواهم زبانشناسی بخوانم.
با سپاس
۲۳ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۹ سید محمد مهدی مقدس
سلام. در وبلاگ قدیمی منابع رو می‌تونید پیدا کنید و هر سال از داوطلبان موفق درخواست می‌کنم که کتاب‌هایی رو که خوندند نام ببرند تا همیشه این منابع به روز به داوطلبان جدید ارائه بشه. سعی می‌کنم در این وبلاگ هم اون پست رو قرار بدم.
خیلی ممنون. به نظر جالب میاد.
از تمامی دوستان و علاقه مندان به حوزه‌ی زبانشناسی شناختی صمیمانه دعوت می‌کنیم تا به یاری ایشان  گام‌هایی در جهت معرفی و توسعه این گرایش برداشته شود. ان شاءالله.  
با تشکر
هلن موسوی


cogling.blog.ir
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۵ سهیلا عسگری
با سلام
بنده سوالات آزمون های کارشناسی ارشد را دارم . در خدمت هستم.
۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۷ سهیلا عسگری
من ارشد زبانشناسی همگانی دارم. سوالات آزمون ورودی را نیز دارم.
۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۰ سید محمد مهدی مقدس
پاسخ به یک سوال خصوصی:

منابع آزمون ارشد تقریبا همین کتاب‌ها هستند که در این وبلاگ و وبلاگ قبلی معرفی شده بودند. اما موضوع مهم اینه که در این یکی دو سال اخیر، سوالات مفهومی طراحی شدند و کمی دشوار به نظر می‌رسند اما با خوندن دقیق این کتاب‌ها می‌تونید در آزمون سال آینده هم موفق باشید.
دوستان کسی برا شیوه استدلال نحوی درزی جزوه ای داره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی