زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

نتایج اولیه آزمون ارشد 95

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

نتایج ارشد سال 95 اعلام شد

 

 

چه رتبه‌ای؟

 

 

چه درصدی؟

 

آمار قبولی‌ها تا سال 91

 

 آمار قبولی سال 93

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۵
سید محمد مهدی مقدس

نظرات  (۹۴)

رتبه ی ۹
زبان عمومی ۵۸
دستور ۴۸
زبانشناسی ۶۳
سلام 
زبان 55
دستور 53
زبانشناسی 41
معدل 16.76
رتبه 21
سلام

رتبه ۱۵


زبان 80
دستور 18
زبانشناسی 58

معدل موثر: 18.19

همونطور که از اطلاعات سالهای گذشته برای اینکه ببینم اوضاعم چطوره استفاده زیادی کردم، امیدوار سالهای بعد، بچه ها تست های امسال رو می‌زنن استفاده کنن.


زبان10
دستور5
زبانشناسی27 

رتبه 600
البته ازمایشی بود هیچی نخونده بودم
زبان 62
دستور50
زبانشناسی14

رتبه 41
زبان 54
دستور41
زبانشناسی20 
 
رتبه 80
زبان 46
دستور47 
زبانشناسی 70


رتبه 10

۲۶/۱۱زبان عمومی وتخصصی /انگلیسی ۳۱/۶۷دستورزبان فارسی۴۶/۰۰زبان شناسی
رتبه: ۱۶۸
۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۶ زهرا سادات

زبان سفید دستور 38 زبانشناسی 38 تاریخ 28 اصطلاح شناسی و واژه گزینی 33 

رتبه همگانی 280

رتبه آزفا 64

رتبه اصطلاح شناسی 100

که البته آزفا می خواستم به نظرتون آزفا کجا قبول میشم؟

رتبه 84

زبان 52
دستور 30
زبانشناسی 45
-معدل 14 (مهندسی عمران)
زبان ۷۵.۵۶
دستور ۵۳.۳۳
زبان‌شناسی ۲۰
تاریخ زبان فارسی ۲۳.۳۳

همگانی: ۲۷
آزفا: ۷
رتبه 339
به روزانه یا شبانه باهنر کرمان میشه امیدوار بود؟
در ضمن تبریک به همه دوستان همه رتبه ها عالیه
سلام رتبه برای زبان شناسی همگانی ۲۸۸ 
رتبه های بچه ها عالی بود 
با این رتبه روزانه میتونم قبول شم ؟روزانه دانشگاه گیلان یا شبانه ش
سلام.
در کارنامه کد ضریب 1 و 2 و 3 به ترتیب به چه چیزی اشاره دارند؟
سلام . با رتبه 230 برای زبانشناسی همگانی میشه تهران شبانه جایی قبول شد؟
باتشکر

سلام من اصلا نخونده بودم
با رتبه 488 اصلا جایی میشه قبول شد؟ پیام نور یا غیر انتفاعی؟
زبانشناسی همگانی منظورمه
سلام، رشتهء کارشناسی من فیزیک بود ولی به خاطر علاقه به آزفا برای ارشد این رشته رو انتخاب کردم... رتبهء آزفام 247 شده، به نظرتون میشه روزانه تهران قبول شم؟ :(

سلام و تبریک به همه
زبان عمومی 46.67
فارسی26.67
زبان شناسی 30.67
همگانی:120
سلام
با رتبه 370 دانشگاه گیلان روزانه میشه قبول شد

۱۸/۸۹ زبان
۲۰/۰۰ دستور
۱۰/۰۰ زبان شناسی
۱۳/۳۳ تاریخ زبان فارسی 
۱۸/۳۳ واژه گزینی 
 همگانی ۴۳۲
آزفا ۲۳۴ 
واژه گزینی ۲۵۳
معدل موثر ۱۷.۶۴
 درصدهام پایینه چون سال آخر بودم و فرصت نکردم کنار درسای دانشگاه واسه کنکور هم بخونم   -_-  علاقم آزفا بود..به نظرتون جایی قبول میشم با این رتبه؟ :( خیلی دوست داشتم الزهرا قبول شم چون لیسانسمم اونجا بودم:((  تست های واژه گزینی رو هم همینجوری سر کنکور وقت اضافه آوردم خوندمشون چند تا رو جواب دادم ..حتی نمیدونستم چی هست اصصن-_- 
سلام
رتبه من
61 همگانی
73 آزفا
به نظرتون درصد قبولیم توی دانشگاههای تهران-علامه-الزهرا و شیراز چقدره؟
اگه لطف کنید کمکم کنید ممنون میشم.
ضمنا من اهل شیراز هستم به نظرتون ارزش داره خونه و شهرمو ترک کنم واسه یه دانشگاه مطرح تر؟
زبان 8درصد  دستور 41 و زبان شناسیذ61  رتبه 74 معدل موثر 20

منم رتبه پارسالم مثل شما بود. علامه و تهران و مدرس زدم که قبول نشدم. الزهرا و شیراز رو میارید. به نظر من دانشگاه شیراز از الزهرا و شهید بهشتی بهتره.
72 زبان شناسی
57 فارسی
58 انگلیسی
معدل موثر: 16:08
رتبه همگانی: 7
روزانه میخوام فقطااا
کسی میدونی آخرین رتبه ای که شیراز قبول کرده چنده؟
رتبه همگانی و آزفا: 1
رتبه واژه گزینی: 2

 زبان انگلیسی 93.89
دستور زبان فارسی 81.67
زبان شناسی 74.67
تاریخ زبان فارسی و دروس واژه گزینی: سفید
معدل موثر: 20

الهام جان تبریک میگم ممکنه بگین چه منابعی رو مطالعه کردین ممنون
به A
A عزیز به نظر من سیر زبان شناسی مشکوة - زبان شناسی معاصر ترجمه ی دکتر درزی و البته مطالعه دقیق جرج یول بسیار مهم هستن...
کتاب های خلاصه به نظر من چندان خوب نیستن و حتی به دلیل اشتباه های زیاد گمراه هستن تو بعضی موضوعات...
دستور جهانی چامسکی برای تسلط به مباحث لازمه اگه وقت اضافه داشته باشید...
دستور گشتاری دکتر مشکوة و آثار دکتر باطنی بسیار مفید بودن...
معنی شناسی دکتر صفوی هم برای قسمت معنی شناسی و کاربرد شناسی خیلی تاثیر گذار ه...
و البته خیلی کتابهای دیگه اما به نظر من این منابع اولویت دارن
برای آواشناسی تسلط به مباحث مهم ه و اینکه چه منبعی مطالعه بشه فرقی نداره که به نظر من کتاب دکتر درزی و جولیا فالک در قسمت آواشناسی کفایت میکنه...
کتاب اصول دستور زبان ارسلان گلفام هم موثر خواهد بود
به خانم الهام هم تبریک میگم و اگه منبعی تاثیر زیادی تو موفقیتشون داشته تشکر میکنم ذکر کنن چون قطعا تجربیات شرکت کنندگان گذشته برای متقاضیان سالهای بعد مفید خواهد بود.


ممنون عزیزم، همچنین تبریک به شما
 برای عمومی دو کتاب 1100 واژه و ۸۰۰ واژه
برای اختصاصی زبانشناسی :
1- درآمدی بر زبانشناسی معاصر ؛ویلیام اوگریدی؛ ترجمه ی دکتر درزی
2- مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی ؛دکتر خیرآبادی؛ کتابخانه ی فرهنگ 
3- دستور زبان فارسی 2؛ انوری - گیوی
4- آواشناسی (فونتیک)؛ حق شناس
5- An Introduction to Language (9th or 10th Edition); Fromkin
6- درآمدی بر معنی شناسی؛ کورش صفوی 
7- زبانشناسی همگانی؛ پوران پژوهش؛ نویسنده: فائقه شاه حسینی
8- مبانی زبانشناسی؛ ابوالحسن نجفی
9- The Study of Language; George Yule
10- دستور زبان فارسی 1؛ گیوی - انوری
11- Essential Introductory Linguistics; Hudson

الان دیدم دو نفر A متفاوت داریم :دی
من A اول بودم :) که پاسخ دادم...  A دوم که از شما در مورد منابع پرسیدن گویا قصد شرکت در کنکور سال آینده رو دارن و احتمالا ندیدن که من قبلا از اسم A استفاده کردم...
آها. در هر صورت بهتون تبریک می گم. موفق باشید:)
ممنون از راهنمایی شما دو دوست بزرگوار ببخشید دقت نکرده بودم الان با A2 اصلاح کردم
سلام
همگانی 77

زبان:43
دستور:33
زبانشناسی:38
معدل موثر : 18 و 60

مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان
ببخشید میشه بپرسم انتخاب اول شما چه گرایشی و چه دانشگاهیه؟
احتمال خیلی زیاد زبان شناسی همگانی علامه 
و انتخاب دوم تربیت مدرس
سلام به همگی و تبریک به داوطلبانی که رتبه‌های خوب آوردند. با اینکه وبلاگ سرزندگی گذشته رو نداره اما با این پست در روزهای اعلام نتایج متوجه شدم هنوز هم خواننده داره!
سلام
دوستان اگه میشه لطف کنن اولویت بندی شون برای انتخاب دانشگاه ها رو هم ذکر کنن

سلام دوستان خوب ما همه رتبه ها رو گفتیم ،چرا جوابمون داده نمیشه من واقعا استرس دارم
به پرستو 
 شانس برای شبانه و حتی شاید روزانه دانشگاه های شهرستان رو دارید
شبانه فردوسی رو اولویت بدید و در نهایت شبانه های سایر شهرستان ها
من کارشناسی رو در دانشکده ی ادبیات فردوسی گذروندم (ادبیات انگلیسی) گروه انگلیسی و زبان شناسی اساتید مطرحی داره و به نظر من زبان شناسی این دانشگاه بسیار فعال و پویا پیش میره. البته از گروه های سایر شهرستان ها اطلاع دقیقی ندارم اما بعد از تهران به عقیده من فردوسی بهتره... 
سلام به دوستان
رتبه من 511 شده، آیا روزانه یا شبانه سمنان یا قزوین قبول می شم؟

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۸ زهرا سادات
میشه اونایی که تجربه دارن بگن به نظرشون تا چه رتبه ای روزانه تهران قبول میشن شبانه رو هم لطف کنین بگین 
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۵ زهرا سادات
البته من منظورم بیشتر آزفا است ولی اگه در مورد گرایش های دیگم هم اطلاعات دارین خیلی به همه کمک میکنه ممون میشم بگین
آقای مقدس میشه لظف کنید یه آمار ار قبولی های گذشته بدید؟ که هر کس حدودای قبولی خودشو بدونه.
خودم/دوباره میگم:
ربان عمومی:42
دستور:43
ربان شناسی:36

رتبه همگانی:61
آرفا:73

انتخابام میخوام اینجوری برنم:
تهران/علامه/الرهرا/شیرار/شهید بهشتی

به نظرتون شانس قبولی هرکدومشون چقدره؟
من همگانی میخوام فقط رورانه.

ممنون میشم کمکم کنید.
سلام به دوستان.
به نظرتون با رتبه 108 همگانی کجا میشه قبول شد؟
پژوهشگاه واقعا خوابگاه نداره؟
در مورد سطح دانشگاه هام اگر کسی میدونه لطفا راهنماییمون کنه.
ممون
سلام
به نظرتون گروه آزفای علامه بهتره یا شهید بهشتی؟
سلام با رتبه 549 زبانشناسی همگانی میشه به روزانه امیدوار بود؟
به احسان
آزفا رو مطمئن نیستم اما در زبان شناسی قطعا علامه 

به الناز 
گمان نمیکنم، اما شبانه ممکنه 
سلام دوستان . با 118 رایانشی قبول میشم جایی ؟
سلام یه سوال ناشیانه:

الان معدل دوره کارشناسی در رتبه ها  اعمال شده؟ یا در مرحله بعد و موقع پذیرش اعمال میشه؟

سپاس از جواب شما
به ناصر: 
اعمال شده
به زد:

شگفت زده کردید منو،  چقدر زود جواب دادید!

خیلی ممنون.. خبر خوبی بود :پی
سلام . لطفا به سوال من هم پاسخ بدید.  با رتبه 230 برای زبانشناسی همگانی میشه تهران شبانه جایی قبول شد؟ 
باتشکر
تبریک و سلام به همه دوستان
رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، واحدهای دوره ارشدش چه دروسی هستن و اگه ممکنه یه معرفی مختصر درباره این رشته می خواستم. 
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۵ سید محمد مهدی مقدس
سلام.
حدود آمار قبولی سال‌های گذشته در یک فایل اکسل درست شده بود که یکی دو نفر از همراهان وبلاگ زحمتش رو کشیده بودند که من دیدم در گروه تلگرامی آقای کریمی بعضی از داوطلبان اون رو منتشر کرده و یا حتی به روزرسانی کردند. فکر می‌کنم اون فایل رو خیلی‌ها دیده باشید. اما لینکش رو دوباره قرار خواهم داد.
سلام و تبریک به هه دوستانی که رتبه های خوب به دست آوردند؛ من رتبه ام 511 شده. می خواستم بدونم روزانه یا شبانه سمنان یا قزوین قبول می شم؟
جناب آقای مقدس
ممنون از وبلاگتون که واقعا راه گشا بود از همون قدیم الایام واقعا
می خواستم ببینم انتخاب شخصی شما بین علامه و مدرس کدوم هست و به چه دلیل؟
ممنونم

به احسان:
من آزفای علامه بودم. آزفای علامه دومی نداره. اول و آخر آزفا فقط علامه ست. دکتری هم که از سال بعد (و یا شاید حتی تا مرداد نوبت دوم ) آزفا رو داره میاره 
به شیرین:
تقریبا می تونم بگم آزفا همون تیچینگه با کمی تفاوت. حتی تقریبا سرفصل‌هاشون یکی هست.
واحدهای درسی شون هم زبانشناسی، آواشناسی، معنی شناسی، اصول آموزش زبان 1 و 2، تهیه و تدوین متون درسی 1و 2، روانشناسی/جامعه شناسی زبان، تدریس عملی و ... است.
سلام سمیه جان فارغ التحصیل شدین؟ برای دکترا اقدام میکنین؟
سلام به سمیه جان
من رتبه آزفا م 5 شده
میخوام برم علامه.خیل خوشحال شدم این نظر شما رو خوندم.
من قبلا توی سایت دانشگاه شهیدبهشتی که اونم آزفا داره دیده بودم دکترا نداره.فکر کردم این رشته کلا دکترا نداره.

سلام به همگی من درصد هام اینطور بوده:
زبان خارجی 34 درصد
دستور زبان 57 درصد
زبان شناسی  40درصد
تاریخ زبان فارسی 54 درصد

رتبه م توی همگانی و رایانشی شد 82 توی آزفا شد 5 توی اصطلاح گزینی 76

اول اول علاقه م به آزفا هستش(هم علاقه هم اینکه خب رتبه م بهتر شده) ولی خب همونطور که برای کنکور می خوندم دیدم همگانی رو هم خیلی دوست دارم.
چیزی که میخوام خیالم ازش راحت بشه این هستش که با آزفا  می تونم برای ادامه تحصیل تو دانشگاهای خارج کشور برای گرایش دیگه ای زبانشناسی(مثلا عصب شناسی زبان)اقدام کنم.
یعنی امکانش رو خواهم داشت که همزمان با تحصیل در ارشد آزفا واحد های همگانی رو هم پاس کنم ؟و توی اون زمینه پژوهشی داشته باشم؟
چه کار کنم که به هر دو زمینه علاقه دارم

با این رتبه هایی که من گفتم همگانی می تونم قبول شم؟
بنظرتون همگانی بخونم و برعکسش واحدای آزفا رو به عنوان اختیاری بگذرونم؟
اصلا همچین چیزی ممکنه؟

خواهشنا یکی بگه با۳۷۰ میشه همگانی گیلان قبول شد پارسال ۳۰۷ روزانه قبول شده بود
به الهام
به شما تبریگ میگم .رتبه شما بسیار عالیه.میتونم خواهش کنم عکس کارنامتون رو بزارید.ممنون
رتبه من 311 شده
جناب مقدس به نظرتون می تونم فردوسی روزانه یا شبانه بیارم؟
سلام. آیا هنگام انتخاب کد رشته محلها، اولویت بندی آنها در احتمال قبول شدن یک کدرشته محل تاثیر گذار است. مثلا اگر دانشگاه تهران را اول و تربیت مدرس را دوم انتخاب کنیم احتمال قبولی در دانشگاه تربیت مدرس کمتر می شود.
به نظرتون رایانشی تهران بهتره یا شریف؟
سلام با 71 آزفا روزانه جایی میارم؟😢
به فروغ:
نه ربطی نداره هر جا که رتبه شما با اون دانشگاه بخونه قبول می شید مثلا اگه رتبه شما به دانشگاه تهران بخوره دیگه به تربیت مدرس نمی رسه همونجا قبولید پس بر اساس علاقه انتخاب کنید

به اف.مش:اره احتمال قبولی زیاده
به Rastin
متشکرم.
سلام به دوستان
کسی راجع به سوالاتی که داخل مصاحبه پژوهشکده ادبیات فارسی پرسیده میشه اطلاعاتی داره؟
دوستان، من از همین حالا بهتون توصیه می‌کنم به هیچ وجه وارد این رشته نشید که سرنوشت همه بی‌کاریه. بی‌اغراق می‌گم، وضع هیچ رشته‌ای - از فلسفه گرفته تا زبان‌های خارجی - به فاجعه‌باری زبان‌شناسی نیست.
آقایان خانم‌ها: کار نیست. اگر برای دل خودتان می‌خواهید ارشد و دکتری بگیرید خب مشکلی نیست، اما اگر فکر می‌کنید بعد از فارغ‌التحصیلی امکان کار برای شما هست، کاملاً اشتباه می‌کنید. بنده دکتری دانشگاه علامه هستم و هیچ کدام از هم‌کلاسی‌های من هم هیچ امیدی به آینده ندارند.
کافی است نگاه کنید و ببینید که فارغ‌التحصیلان 10 سال پیش هنوز بی‌کار هستند، چه جایی برای ما می‌ماند؟!
دوستان با چه رتبه ای همگانی اصفهان میشه قبول شد؟
وقت بخیر دوستان. 

اگه میشه کسانی که شریف قبول شدند، از تاریخ ثبت نام مطلع شدن، اینجا اطلاع بدن?

به m :

http://www.sharif.ir/c/document_library/get_file?uuid=a2f66efb-cd36-4d0a-958c-3b62a1dc9ce5&groupId=14502

بعدازظهر روزچهارشنبه  ۱۷ م
سلام دوستان خسته نباشید ببخشید کسی میدونه ثبت نام ارشد کی هست؟ و اونایی که هنوز مدرک کارشناسیشون آماده نیست باید چکار کنند؟
ثبت نام علامه (تو پست بالا جا افتاد)
ممنون از شما 
سلام دوستان
من با رتبه 339 شبانه باهنر کرمان انتخاب دومم قبول شدم. فکرشم نمیکردم قبول شم الان نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت؟! ثبت نام این هفته شروع میشه و آخر هفته تاریخ زایمانمه نمیدونم با وضعیتی که دارم میتونم برم برای ثبت نام و اینکه ترم اول مرخصی داده میشه یا نه؟
حکمت خدا رو شکر این همه سال منتظر ارشد بودم نشد امسال با این شرایط شد!
سلام من هم امسال دانشگاه الزهرا شعبه ارومیه قبول شدم ولی هیچ اطلاعی از دانشگاه ندارم اعتبارش چقدره مدرک و دانشگاه الزهرا میده و ... و ارزش داره ثبت نام کنم لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه ممنونم.
سلام.
بهتر نبود قبل انتخاب دانشگاه، به اعتبار دانشگاه و مسایل مربوطه فکر میکردید نه الان که قبول شدید?
سلام قبل از انتخاب هم اطلاع جامعی نداشتم ولی به خاطر نزدیکی به شهرمون انتخاب کردم، دانشگاه الزهرا در سه استان شعبه گذاشته در ارومیه و البرز و خراسان رضوی و اعلام کرده که در آینده در استان های بیشتری گسترش خواهد داد، ولی نمی دونم از کی بپرسم که اعتبار و ارزش مدرک شعبه ها به همان اندازه دانشگاه اصلی در تهران هست یا نه و در مدرک چه اسمی قید میشه، لطفا راهنمایی کنین
سلام
بارتبه 77 - روزانه شهید بهشتی قبول شدم
سلام و عرض خسته نباشید. من تازه با وبلاگتون آشنا شدم از نکته ها و نظرات دوستان خیلی استفاده کردم🙏.میخواستم در مورد خلاصه منابع ارشد زبانشناسی ازتون سوال کنم، یکی از دوستان نوشتن که از خلاصه هایی که تو سایت میزارید استفاده کردن ولی من هیچی پیدا نمیکنم.
نتایج ارشد 96 ساعت چند میاد؟😭
نتیجه ها اعلام شده
سلام، رتبه 790 همگانی مجاز شدم.... هیچی نخونده بودم ترم آخر بودم، میشه امیدی داشت؟😦😦
سلام دوستان 
من متاسفانه معدلم رو اشتباه وارد کنم 16 صدم بیشتر الان ارشد  روزانه قبول شدم حدود ده سال هست فارغ التحصیل شدم معدلم یادم نبود الان چه اتفاقی میافته خواهش  میکنم کمکم کنید خیلی دلشوره دارم .
سلام من همگانی رتبم۴۱۴،شده گیلان روزانه قبول میشم؟
ازفا ۲۵۴شدم روزانه جایی قبولم؟

سلام. درصدها و رتبه قبولی برای رایانشی دانشگاه شریف و تهران رو کسی داره بذاره؟
سلام به همگی و تبریک میگم به همه، چه رتبه های خوبی
لطفا اگه کسی فایل اکسلی که رتبه ها و محل قبولی سال های گذسته رو داره لینکش رو اینجا بزاره ممنون میشم.

سلام دوستان ی که امسال کنکور دارین میاین دور هم جمع شیم اینجا؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی