زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۱ مطلب در مهر ۱۳۸۹ ثبت شده است

این مطلب در روزنامه شرق تاریخ ۲۳/۰۳/۸۵ چاپ شده بود و من آن را از سایت مگ ایران برداشتم. با اینکه چهار سال از آن می گذرد اما مطالب خوبی در این بحث وجود دارد که برای دانشجویان تازه وارد به این رشته بسیار مفید است.

«در دو سه دهه اخیر دانش زبان‌شناسی، معنی‌شناسی و نشانه‌شناسی با استقبال خوبی در ایران روبه رو شده و آثار متعددی به فارسی ترجمه و تالیف شده است. با توجه به ارتباطی که دانش زبان شناسی با ادبیات و فلسفه یافته و در حوزه نقد ادبی هم کاربرد پیدا کرده، باید بیشتر در این باره بحث شود که اصولاً معنی شناسی با توجه به مباحث جدید چه جایگاهی در حوزه بحث های فرهنگی ما دارد و در گذشته دانشمندان اسلامی چه آثاری درباره معنی شناسی داشتند.» علی اصغر محمدخانی باعث و بانی نشست های هفتگی شهر کتاب مرکزی در ابتدای جلسه «از زبان‌شناسی به معنی‌شناسی» این سخنان را بر زبان آورد. جلسه ای که به مناسبت تالیف فرهنگ توصیفی واژه شناسی نوشته کورش صفوی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۸۹ ، ۱۹:۳۱
سید محمد مهدی مقدس