زبان‌شناسی همگانی

زبان‌شناسی همگانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

به دلیل مشکلاتی که در بلاگفا پیش آمد، تصمیم گرفتم همه چیز را به خدمات وبلاگ بیان بیاورم به این امید که دیگر اطلاعات وبلاگ که شامل ده‌ها مطلب و صدها نظر از سوی خوانندگان است یک شبه از بین نرود. امکانات زیاد و جالب توجه این سایت باعث شد به این سرویس بیایم و از این پس این‌جا مطالب‌ام را تقدیم شما خوانندگان گرامی نمایم. امید است که همواره بتوانم کمک کوچکی به دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی داشته باشم.

پیوندها

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

در ماه مارس امسال (2015) لورنس کراوس و نوام چامسکی در مراسمی با عنوان Origins Project Dialogue به گفت و گو درباره مسائل مختلف از جمله دانش، ذهن و سیاست پرداختند. کراوس از فیزیکدانان و روشنفکران مطرح آمریکایی هست که در دانشگاه آریزونا مشغول به تدریسه.

این رویداد در دو بخش بود که فیلم هر کدوم هم جداست. در بخش اول، این دو درباره موضوعات مختلفی صحبت می‌کنند و در بخش دوم به پرسش‌های حضار که از طریق توویتر فرستادند، پاسخ داده می‌شه. نکته جالب اینه که این جلسه حالت خیلی جدی نداره و هر از گاهی شاهد شوخی‌هایی از طرف هر دو دانشمند هستیم. حجم هر دو بخش کمی زیاده اما اگر محدودیت حجم ندارید به نظر من ارزشش رو داره که اون رو دانلود کنید.

 

لورنس کراوس و نوام چامسکی - بخش یک (254 مگابایت)

 

لورنس کراوس و نوام چامسکی - بخش دو (111 مگابایت)

 

  

لورنس کراوس و نوام چامسکی

 

۳۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۳
سید محمد مهدی مقدس

حدود یک ماهه که وبلاگ رو به روز نکردم. دلیلش هم کاملا مشخصه و تقربیا بیشتر شما می‌دونید. این روزها هر وقت آزادی که پیدا می‌کنم تنها به کار روی پایان‌نامه‌ام اختصاص می‌دم تا مبادا بیشتر از حد طولانی بشه و فرسایشی! شاید اگر خیلی حواسم به وبلاگ باشه شاید ماهی یکی دوبار بیشتر نتونم به روزرسانی انجام بدم. فکر می‌کنم این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی پاتوق‌های زیادی برای بحث و گفت و گوی دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان‌شناسی وجود داره و شاید این وبلاگ دیگه خاصیت قبلی خودش رو نداشته باشه. اما در هر حال از تمامی خوانندگانی که همچنان سر می‌زنند سپاسگزارم و امیدوارم این تاخیرها قابل تحمل باشه.

۱۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۲
سید محمد مهدی مقدس